Кими Райконен е уверен, че Ферари ще се справят с конструирането на болида си за следващия сезон във Формула 1. Коментарът на финландеца идва, след като в италиански медии се появи информация, че в Маранело имат сериозни проблеми с проекта си за догодина и първите данни от аеродинамичния тунел никак не са добри.
Отборът няма победа тази година, а Кими дори не се е качвал на подиума. Най-доброто му класиране е четвърто място (в Белгия), а в подреждането на пилотите дели 11-а позиция със Серхио Перес (Форс Индия) – и двамата са с по 47 точки.
– Вярвам на 100% в отбора и хората, които конструират автомобилите, управляват екипа и във всички механици. Чуват се разни приказки, но те не идват от тези, които работят по автомобила или са в аеродинамичния тунел. Сигурен съм, че можем да имаме добра кола. Дали ще е достатъчно добра? Времето ще покаже, но ни предстои сериозна работа, а и научихме много от настоящата година. Не очакваме изведнъж да изскочим начело и печелим състезания, но съм сигурен, че сме в състояние да направим голям скок и да сме в битката отпред, да подобрим нещата. Но както вече отбелязах, винаги може да има някакви слухове около новите болиди. Едва при излизането на писта и след първите обиколки обаче, наистина разбираме какво е положението, какво е поведението. Мисля, че имаше някои проблеми, но хората ни са достатъчно умни, за да вземат добри решения и да ги оправят. Има определени лимити – какво можем или не можем да сторим, които очевидно ни ограничават в известна степен, но със сигурност ще има подобрение – обясни Райконен.
Световният шампион за 2007 г. спечели победи с Лотус след връщането си във Формула 1. Той обаче заяви, че въпреки тазгодишните си неволи и недостатъчно добро представяне не съжалява за решението да кара отново за Ферари:
– Със сигурност взех 100% правилно решение. Очевидно е, че резултатите не са такива, каквито аз или отборът искахме, но положението е такова. Имаме напредък спрямо началото на сезона, случиха се и някои по-добри моменти. Но не е лесно да се поправят отделни неща, да напаснеш всичко както искаш. Появяват се някакви дребни грижи тук, после малък проблем там и крайният резултат е, че плащаме висока цена. Но съм щастлив да съм в екипа. Като става дума за класиране след първа позиция, то предпочитам да съм във Ферари, отколкото където и да е другаде. Така че със сигурност взех правилното решение.