Прочутата Риджънт Стрийт – най-известната улица в Уест Енд – бе затворена от Пикадили до Оксфорд Съркъс за най-голямото безплатно автомобилно изложение, на което можеха да се видят над 200 автомобила и мотори от миналото, настоящето и бъдещето.
Над 400 000 жители на Лондон и туристи имаха възможност да разгледат изключителни коли и мотоциклети. В изложението бяха включени над 100 машини отпреди 1905 г. Те участваха в годишния Brighton Veteran Car Run и се съревноваваха в престижния EFG International Concours d’Elegance, в който победител стана прекрасен (оригинален) Arrol-Johnston от 1902 г., принадлежащ на Алистър Хекинг.
Сред участниците бе и бившият шеф на Браун Гран при и Мерцедес F1 и технически директор на Ферари Рос Браун. Той участваше със своя Wilson Pilcher от 1904 г.
– Това е съвършено нов свят за мен – призна англичанинът. – Видях неща, които дори не знаех, че съществуват! Страстта и ентусиазмът на хората са много впечатляващи. Те са изправени пред огромни предизвикателства само да поддържат правилно автомобилите си. Всички приемат, че нещо неминуемо ще се повреди и ще трябва да се поправя!
Сред гостите звезди бяха Уейн Гарднър и Фреди Спенсър.
– Невероятна чест е да карам някои от старите си мотори директно на Риджънт Стрийн в центъра на Лондоно – призна Спенсър. – За феновете е страхотно да видях и чуят 500-кубикови машини как ускорява по улицата.
В зоната за съвременни автомобили бяха показани BMW i3. Renault Twizy, Twingo и Zoe, Infiniti Q50, Q70 и Q50 Hybrid, както и Tesla Model S.
В Brighton Veteran Car Run пък участваха над 400 автомобила. По традиция маратонът тръгва от Хайд Парк, а сред участниците бе не само Браун, но и олимпийските легенди Сър Стив Редгрейв и Сър Бен Ейнсли.
– Беше наистина безкрайно интересно – коментира Браун. – В работата си с автомобили досега не съм имал кой знае какъв шанс да ги карам, така че промяната е чудесна. Променливото време бе допълнително предизвикателство. Цялото събитие бе прекрасно. Не съм изживявал подобен ентусиазъм досега – от тръгването от Лондон през преминаването през населените места и самото пристигане в Брайтън. Беше невероятно.
Най-старият участващ автомобил бе парен Truchutet от 1888 г., който за съжаление не успя да стигне крайната дестинация. От над 400 „старци” обаче цели 358 се справиха със задачата да преминат почти 100-километровата дистанция.