Даниел Рикиардо успя да спечели състезанието в Канада през 2014 г., но сега отборът на Ред Бул изглежда далеч от възможността да повтори този успех. Австралиецът днес трябваше да се задоволи с деветото място, на позиция зад своя съотборник Данил Квят. Нормално бе и това, че неговата запазена марка – широката усмивка – липсваше след днешната квалификация.
„Просто е разочароващо, защото преди година нещата стояха по различен начин“, обясни Рикиардо. „Имаше много неща, които нямаше как да са по-лоши, но в крайна сметка се влошиха още повече. Едно от тези неща бе ограничената мощност. В третата част вече не бяхме достатъчно бързи.
Опитахме се да решим нещата с една бърза обиколка, но гумите явно не бяха готови. Направихме една загряваща обиколка, след която натиснахме. Тогава обаче гумите вече бяха свършили.“
Рикиардо не смята, че късметът от миналата година може да се повтори.
„Не и в този момент“, заяви австралиецът, който изостана на 0,035 сек от своя съотборник Данил Квят. „Смятам, че успяхме да измъкнем целия потенциал от нашия пакет, но позициите на които завършихме не са достатъчно добри. Трябва да продължим да напредваме.“
Дългите прави определено не бяха по вкуса на колите на Ред Бул и борещите се с липсата на достатъчно мощност задвижващи системи на Рено.
„Характеристиките на това трасе определено не са предимство за нас“, обясни от своя страна младият руснак. „На мястото за измерване на максималната скорост не изглеждахме лошо (странно предвид, че болидите на Ред Бул не бяха в челната десетка по този показател – б.р.), но бихме искали нещата да са по-лесни. Утре могат да се случат много неща. Смятам, че е възможно да се преборим за точки.“
SPEED TRAP (Q3) – More muscles flexed by @RGrosjean and @Lotus_F1Team #CanadianGP #Quali pic.twitter.com/GatbwIy2Ck
— Formula 1 (@F1) June 6, 2015
„През миналата година на това трасе видяхме, че могат да се получат необичайни резултати“, заяви от своя страна тим шефът Кристиян Хорнер. „Утре ще се опитаме да се придвижим по-напред от нашите стартови позиции. С поглед към характеристиките на пистата и сериозната зависимост на постиженията от максималната скорост нашите пилоти извадиха максимума от колите си. Осми и девети е максимума, на който бихме могли да се надяваме.“