Рос Браун ще работи за по-ясни и опростени правила във Формула 1, които да спомогнат за по-оспорвана битка в шампионата между повече отбори и пилоти. 62-годишният британски инженер стана моторспорт шеф в Гран при след обновяване мениджърската структура на спорта от новите собственици Liberty Media.
„Трябва да се намали разликата между топекипите и тези в дъното на колоната. Имам идеи, които трябва да проучим и може би да използваме през 2018 или 2019 г.”, заяви Браун пред ВВС 5 Лив. „Чувствам и знам от опит, че в F1 се работи спрямо нещо конкретно. Има проблем, спортът реагира и се опитва да намери решение, но рядко се случва да се мисли в период от три до пет години напред. Според мен феновете искат забавление, битки на трасето, както и да разбират какво се случва.”
Англичанинът даде за пример сезона във Висшата лига, когато Лестър изненадващо титлата: „Нещо подобно би било идеално за Формула 1 – един добър тим в страхотен сезон с великолепен пилот може наистина да се справи с предизвикателството. Но в момента не е възможно.”
През 2009 г. Рос Браун стори именно това – спечели неочаквано за мнозина титлите при пилотите и конструкторите с отбора, който носеше неговото име (той и Ник Фрай спасиха екипа след оттеглянето на Хонда от F1). Приказката на Браун Гран при обаче не бе посрещната добре от някои наблюдатели, сред които Флавио Бриаторе. Италианецът заяви тогава, че шампионат в който се борят един почти пенсиониран пилот (Рубенс Барикело) и състезател с бързината на крайпътно колче (Дженсън Бътън) не е интересен за никого.
След новото си назначение Браун не избърза с прогнози и заяви, че идеите му трябва да бъдат обсъдени с всички отбори.
„Екипите вложиха огромни средства в настоящите задвижващи системи и не може просто с лека ръка да ги махнем, заявявайки: „Ще променим двигателите”, обясни той. „Топ отборите използват огромни средства и това води до голямата разлика (между челото и дъното на колоната). За мен идеалният случай би бил отбор от втората половина на грида да спечели при малко по-различни обстоятелства. В момента има два или три отбора, които са в състояние да взимат това, а е необходимо да са повече”, допълни англичанинът. „Според мен опростяването е ключова цел за бъдещото развитие. Гледах Формула 1 през последните няколко години и на моменти дори аз не бях сигурен какво се случва в състезанието.“
Според Браун въпросът с евентуално ограничаване на бюджетите е деликатен, като подобно нещо досега не е прилагано във Формула 1: „Мисля, че трябва поне да обсъдим нещата отново, за да видим дали идеята има потенциал. Освен това е нужно да проверим дали сме в състояние да създадем правила, вследствие на които иновациите да не носят толкова големи ползи. Понастоящем, ако можеш да си позволиш разработките, даваш повече пари, колата става по-бърза. Ако някак си успеем да тушираме този ефект, това би било стъпка в правилната посока.”
Браун заяви също така, че Бърни Екълстоун, който получи титлата почетен президент на F1, ще съветва новите ръководители, но ще се работи по различна структура и подход за бъдещото развитие на спорта.