На сайта на БФАС се появи следното съобщение: „Днес, 06.07.2015г., 10:41 ч. в БФАС постъпи искане от председателя на АСК „Черна котка” г-н Георги Янакиев за промяна датата на рали „България” – 2015г. от 17-19.07.2015 г. на 25-27.09.2015 г. След проведени консултации между членовете на УС на БФАС, Съдийска комисия, Техническа комисия и Рали комисия, ръководството на БФАС не разрешава смяна на датата на рали „България” – 2015 г.
Организаторът е приканен да изпълни поетите ангажименти и проведе състезанието в договорените срокове.“
Това намирисва, дори е равнозначно на провал на рали „България“. Всъщност, слуховете за този провал (искането за отлагане) се изостриха от миналата седмица, а на планинското в Панагюрище вече се знаеше на 90%. Много хора от автомобилния спорт смятат, че отлагането на рали „България“ е равносилно на провала му и няма да може да се състои дори и на вторите насрочени дати през септември. Дори се оформиха залагания!?
Едва ли е нужно да обясняваме, че рали „България“ е флагмана, лицето на българския автомобилен спорт. Или поне беше. То се прави от 1970 г. и не е отлагано или проваляно и в най-тежките години за България от икономическа гледна точка – през 1990 г., когато хората се редяха на опашки за хляб и нямаше гориво, във времето на хиперинфлацията през 1996 и 1997 г. Състезанието бе сред най-престижните ралита в европейския шампионат и през 2010 г. бе кръг от световния. След това изведнъж се срина до европейски рали трофей, но пак има престиж в календара.
Тази година 46-ото издание на рали „България” трябваше да бъде пак етап от битката за титлата в Европейския рали трофей (ERT) за сезон 2015. То е с коефициент 4 за втория по сила рали шампионат в Европа. И сега хоп – отлага се. В редакцията ни телефоните прегряха от въпроси дали ще има или не рали „България“. Спортната власт – БФАС иска да то да се състои, а организаторите от АСК „Черна котка” търсят отлагане…
И всичко това 10 дни преди старта. Когато всички документи и пътни карти са готови, когато на 6 юли, сиреч днес, бе крайният срок за подаване на оригиналните заявки, когато на 8 юли – в сряда, трябваше да бъде публикуван списъкът със заявените участници…
Вече изгърмя рали „Средна гора“. Отложи се уж, но май ще мине „към дело“. Рали „Твърдица“ приключи с трагичния инцидент и гибелта на Тодор Славов. Сега и рали „България“ е пред провал. Така рали шампионат у нас може и да няма. Много автомобилни хора са на мнение, че половината състезания от националния календар да не се състоят, рали България трябва да го има. Да го има, ама…
Това е реалното състояние на батаците и ежбите в българския автомобилен спорт, общите събрания, безкрайните препирни, жаждата за власт, протести до съда с твърдения кой е легитимен, кой не е, прекрояване на календарите по няколко пъти. Трусовете са от няколко години . Всичко това се върти по спиралата надолу и надолу към дъното, където бавно, но сигурно затъва българският автомобилен спорт.