Даниел Рикиардо за пореден път бе блестящ и записа подиум, финиширайки трети в Гран при на САЩ. Австралиецът бе изпреварен единствено от пилотите на Мерцедес.
Състезателят на Ред Бул не потегли добре в началото и бе седми в първия завой след старта. Той навакса изгубеното и след това поддържаше темпото на съперниците от Уилямс, изчаквайки спиранията в бокса. При първата смяна на гуми Даниел прескочи Валтери Ботас, а по-късно повтори действието и спрямо Фелипе Маса.
– Всъщност не искам да говоря за старта – освен, че чувствам, че вината днес бе моя. Просто процедурата не стана. Трябва да прегледам ситуацията и да разбера какво не бе наред. Темпото ни обаче бе добро, въпреки че Уилямс бяха силни. Използвахме чудесна стратегия, за да ги изпреварим. В течение на серията изглеждаше, че вървя все по-добре. Наистина съм щастлив с третата позиция. Мисля, че Мерцедес бяха малко недостижими, така че това бе най-доброто, което бях в състояние да постигна. След такъв старт подобно класиране е прилично ограничение на щетите. Смятам, че заех по-добрата траектория в първи завой и задминах Кевин [Магнусен] вн 12-ти завой, така че загубата беше само едно място. Можеше да е далеч по-зле. Двата Уилямс-а потеглиха страхотно и някак всичките се събрахме. Видях Фернандо [Алонсо] да ме покрива, но в първи завой е толкова широко, че бях убеден в наличието на известно пространство от вътрешната страна. От последната крива бях убеден, че съм достатъчно близо. Получи се, но след това Маса или Валтери се оказа отпред и едва не ударих Уилямс-а. Сигурен съм, че Фернандо ме е наблюдавал и си е казал: „Всичко приключи тук, прекалено късно спря, глупаво момче!” Близо беше, но се получи и след това и останалото се подреди – коментира Рикиардо.
Към края на състезанието Маса получи инструкция да натисне, тъй като в Уилямс смятаха, че Даниел може би има проблем. Австралиецът потвърди, че е видял съперника си да се приближава и допълни, че е карал на границата на правите, за да му избяга.
Себастиан Фетел имаше оживен следобед, след като тръгна от питлейна. В началото неговото темпо бе твърде слабо. Четирикратният световен шампион дори се оплака по радиото, но след това тръгна значително по-силно.
– Първата половина от надпреварата не бе добра. През втората нещата малко се оживиха и наваксахме доста с късен питстоп. Решихме да вляза за нови гуми няколко тура преди финала и затова бяхме в по-силна позиция, докато други пилоти на трасето вече имаха проблеми с износването на своите. Ниското аеропритискане помагаше при изпреварванията, но заради тези реглажи бе по-трудно да се задържам до съперниците – каза Фетел.