Даниел Рикиардо се бореше с колата си, докато съотборникът му в Ред Бул Макс Верстапен водеше битка за полпозишъна за Гран при на Мексико. Австралиецът имаше сериозни проблеми в сесията, вследствие на които дори обмисляше заедно с екипа дали да не смени задвижващата си система.
„В квалификацията просто нямах никакво сцепление. Във втората петъчна тренировка бях най-бърз, Макс оглави съботната сесия. Не бяхме пипнали колата, а при всяко излизане установявах липсата на сцепление. Опитахме се да експериментираме в Q3 с допълнителна обиколка за загряване на гумите. Но изглежда прилепянето ми в края на всеки бърз тур бе същото като това при напускане на бокса”, обясни Даниел.
„Понякога се случва да попаднеш на комплект гуми, които не загряват добре. Губиш някакво време. Но в квалификацията това се случваше при всяка серия. В сутрешната тренировка в събота пистата бе още студена, а давахме добри времена още в първата обиколка. Ако можем да върнем колата към състоянието й отпреди квалификацията, все още ще имаме шанс да се борим в надпреварата. Но ситуацията е объркваща и трябва да разберем какво се случи в рамките на този един час.”
Квалификацията се разви толкова зле за Рикиардо, че от Ред Бул обмисляха дали да сменят задвижващата му система преди състезанието.
„Имаме някои съмнения след проблемите на Торо Росо този уикенд”, призна австралиецът. „Агрегатът ми е към края на жизнения си цикъл. Знаехме, че на тази писта при такава надморска височина ще съществува риск и имаше доста повреди досега. От тази гледна точка се опитваме да преценим дали да продължим с тази задвижваща система или да предпочетем наказание, за да избегнем такова в Бразилия. Нямаше да имаме подобни колебания, ако стартирах от първа редица. Аз самият не обичам да се предавам, но понякога се налага да загърбиш емоциите и да мислиш с главата си.”