Промените в аеродинамичния отдел на Мерцедес се оказали едно от сериозните препятствия пред отбора във Формула 1, обясни шефът на тима от Бракли Рос Браун.
Отборът започна силно сезон 2012 г., дори спечели победа в Китай с Нико Розберг. Постепенно обаче представянето се влошаваше, докато в последните състезателни уикенди директно се правеха тестове, насочени изцяло към разработката на болида за новия сезон.
– Решихме да променим структурата на отдела по аеродинамика и бе нужно да изчакаме, докато изтече задължителната отпуска на новия шеф на департамента Майк Елиът. Вече се бяхме разделили с Люк Бижоа и се получи така, че известно време никой не заемаше поста – обясни Браун.
Във Формула 1 инженерите – особено тези, заемащи висши постове – са в шестмесечен задължителен отпуск след напускане на определен отбор. Елиът си тръгна от Лотус и нямаше как веднага да оглави аероотдела в Бракли, но това бе само един от проблемите.
– За нас бе важно и да пренастроим тръбата за работа с 60-процентови модели – продължи Браун. – Това бе необходимо, за да получаваме повече информация и да вземем максимума от работата с гумите Пирели. Бяхме наясно, че преходът от мащаб 50% към 60% ще ни позволи сериозен прогрес. Вече само два отбора работят с 50-процентови модели.
Англичанинът допълни също така, че непрекъснатото увеличаване на оборудването в аеротунела довело дотам, че просто нямало повече място. В крайна сметка всичко вече е по местата си и в Мерцедес са решени да вложат всичко от себе си, за да създадат конкурентоспособен автомобил за Люис Хамилтън и Нико Розберг.