Дженсън Бътън за целите – неговите и на Макларън – през 2014 г. и колко голямо предизвикателство са промените в техниката и правилата за предстоящия сезон във Формула 1.
– Какви са реалистичните цели за 2014 г.?
– Ясно е, че искаме да се върнем начело. Желанието ни е да направим по-добър сезон в сравнение с 2013 г. Много е трудно обаче да се правят точни предвиждания. Промените са толкова големи, че ще имат огромен ефект върху съотношението на силите, така че просто трябва да изчакаме и да видим как ще се подредят нещата. Целта ни сега трябва да е плавна и продуктивна зима. Нямам търпение да науча всичко за новата кола и искам да се чувстваме комфортно с нея, когато тръгваме за началните надпревари, както и да продължим да учим по-нататък. Според мен никой не смята, че следващите месеци ще са леки, но ние трябва непрекъснато да бележим прогрес.
– Трудно ли е да се свикне с всички тези промени наведнъж?
– Това е част от работата на пилота във Формула 1. През цялата си кариера съм карал най-различни спецификации автомобили – V10, V8, състезавал съм се с гуми с канали, със сликове, с KERS, с DRS, с тракшън контрол и без него, с презареждане и без такова. И още съм тук! Ясно е, че ще има период на адаптация, но начинът ми на каране винаги е помагал за сравнително безпроблемен преход. За един състезател сега е интересно време. Наистина нямам търпение – обичам предизвикателството на толкова сложни задачи, има върху какво да работиш. Идеята за решаване на проблеми, за разбирането на комплексни концепции и намирането на най-доброто възможно решение ме мотивират.
– Тревожиш ли се въпреки това за новостите в колите?
– Според мен всички във Формула 1 в момента не знаят какво ще се случи. Едновременно е вълнуващо и тревожно. Много неща ще ми минат през ума, когато седна в кокпита за първи път на Херес другата седмица. Но преди всичко ще търся онова положително усещане, което имаш, когато знаеш, че колата под теб е стабилна платформа, че можеш да работиш с нея и да я развиваш по време на сезона. Едва ли някой ще чувства след началните тренировки, че се е справил с всичко. Мисля, че процесът ще е постепенен, докато инженерите и конструкторите събират все повече информация и разбират поведението на колите и задвижващите системи. Те постепенно ще бъдат изпипвани по време на тестовете и първите надпревари от календара. Новата формула е твърде комплексна, за да се чувства който и да е отделен отбор сигурен, че всичко му е наред и гради преднина.
– Ще имаш нов съотборник – как се чувстваш в това отношение?
– Все още не познавам Кевин [Магнусен] добре. През зимата няма кой знае какви възможности да изкараме време заедно, но след началото на тестовете нещата ще се променят. Ще споделяме данни за болидите си, както и информация как да ги подобрим. Но досега останах впечатлен от него – той очевидно свърши прекрасна работа миналия сезон и кара страхотно, за да спечели световните серии Рено. Доволен съм, че сега показва професионализъм и решителност – работата на всеки един пилот във Формула 1 ще е безкрайно трудна тази година, но съм сигурен, че той ще се справи.