Производителите на мотори във Формула 1 – Мерцедес, Ферари Рено, може да помогнат на Хонда да оправи проблемите си със задвижващата система чрез съдействието на Стратегическата група на F1. Японците вече 3-а поредна година не успяват да направят достатъчно мощни и надеждни агрегати, като изоставането през тази година спрямо конкуренцията е особено голямо. На правите колите на Макларън са с 15-20 км/ч по-бавни от тези, задвижвани с агрегати на Мерцедес и Ферари.
Днес ще има среща на Стратегическата група, на която ще се обсъжда възможността съперниците да окажат съдействие на Хонда да се справи по-бързо с проблемите си. Преди година Международната автомобилна федерация (ФИА) и отборите сключиха споразумение да се изработи план, който да осигури изравняване на задвижващите системи като възможности.
Тогава федерацията обяви, че ще анализира потенциала на всяка задвижваща система след първите 3 състезания от сезона, които вече изминаха. И ако разликата между най-силната и най-слабата е по-голяма от 0.3 сек на обиколка при равни други условия на пистата в Барселона, Стратегическата група ще трябва да се намеси. А тази между Мерцедес и Хонда със сигурност е по-голяма, като се смята, че дори тя е над 1 сек на обиколка.
В тази връзка състезателният директор на Макларън Ерик Булие заяви, че е скептично настроен относно възможността за потенциална помощ от другите автомобилни производители. „Днес сме на такава позиция, за която не съм сигурен дали всички искат ние да извлечем повече скорост от задвижващата ни система, заяви Булие.
– Не казвам, че трябва да помогнат на някой, който да след това да победи най-добрия двигател. Но поне да бъде на не повече от 0.3 сек на обиколка като скорост спрямо най-добрия. Мисля, че така ще бъде по-честно и ще е добре за Формула 1. Спортът ще стане по-привлекателен за другите автомобилни компании и производители на мотори, които ще искат да се присъединят към F1. За феновете също ще е по-добре, тъй като ще имаме по-оспорвани състезания.“