Производителите и доставчици на двигатели на отборите във Формула 1 трябва да са единодушни по отношение правилата за 2013 г., засягащи агрегатите, твърди вицепрезидентът моторспорт на Мерцедес Норберт Хауг. Според него е необходима дискусия относно предложения турбовариант на мотор, тъй като три от общо четирите производители в Гран при понастоящем – Ферари, Мерцедес и Косуърт – се опасяват, че разходите за разработка ще са прекалено високи.
От ФИА пък посочиха на скорошната среща на Световния съвет за автомобилен спорт, че промените за 2013 г. могат да бъдат отложени, ако бъдат поискани промени от определени страни в спорта до края на този месец.
– Ние, разбира се, сме подготвени, но трябва да имаме поглед върху цялата ситуация. Нужно е да имаме предвид най-малкото мненията на производителите на двигатели, които трябва да стоят зад правилата. Вече сме говорили. Засега компаниите са четири, но би било хубаво да има и нова или дори повече от една допълнително. Виждате обаче, че все още има дискусии и не е съвсем сигурно, че всички производители са съгласни – обясни Хауг.
През май Крейг Полок (който бе мениджър на Жак Вилньов и шеф на БАР в F1) обяви създаването на нова компания за двигатели, наречена PURE (Propulsion Universelle et Recuperation dEnergie), чиято цел е да стане доставчик в Гран при точно на турбомоторите, предвидени за 2013 г.