Кими Райконен се притеснява, че ще отнеме известно време преди неговият екип Лотус да успее да поправи сервоуправлението на болида му. Този проблем беляза първия ден на финландеца в Австралия. Той направи едва 8 обиколки през първата тренировка, а механиците на Лотус бяха заети през голямата част от сесията с поправката, след като Райконен не чувстваше добре колата при първите си излизания от питлейна. Финландецът търси повече прецизност в управлението, но до момента механиците на базирания в Енстън тим не успяха да се справят с положението.
Все пак Райконен се надява, че планирания за Малайзия обновен пакет ще реши този проблем.
„Нещата са такива, каквито са и аз ще се опитам да направя най-доброто с материала, с който разполагам“, обясни Райконен. „Изглежда, че системата работи добре на някои трасета, но при определени условия и на определени места ни създава дребни проблеми. Надявам се на подобрен вариант за следващото състезание.
Със сигурност ще е необходимо време, преди да успеем да отстраним проблема. Тук за момента не е толкова страшно, но ще има писти, на които ще ни трябва по-добра система.“
Райконен не смята, че този проблем ще доведе до голяма загуба на време в Австралия.
„Имаме доста различни варианти, но за съжаление в тестовете не успяхме да ги изпитаме всичките. Така или иначе трябваше в един момент да ги пробваме и най-доброто време е в петък. За съжаление обаче смяната отнема време, но пистата така или иначе не бе особено добра за каране.“
Лошото в слачая е, че заради проблемите с кормилната уредба и променливото време Райконен не успя да свърши част от програмата си и да добие добро впечатление от поведението на колата.
„Имах една обиколка без трафик сутринта и почти една следобед. Така че не знам точно къде сме и на къде да поемем. Утре нещата трябва да се оправят и се надявам след квалификацията да сме доволни.“