Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Проблем с маслото спрял Хамилтън, Фетел благодарен, че има някакъв опит на...

Проблем с маслото спрял Хамилтън, Фетел благодарен, че има някакъв опит на Зандвоорт

6391
0

„Необичайно поведение на маслената система“ е официалната причина за спирането на Люис Хамилтън в самото начало на втората петъчна тренировка за Гран при на Нидерландия. Седемкратният световен шампион загуби цялата сесия и има направени едва 20 обиколки за целия ден на пистата Зандвоорт. От тима му Мерцедес освен това посочиха, че в болида F1 W12 на англичанина е била монтирана една от най-старите задвижващи системи – PU1, с най-висок километраж от наличните агрегати.

„Просто мощността изчезна и ми казаха да спра. Не е краят на света“, коментира в края на деня Хамилтън

„Сутринта имахме едва 20 минути за подготовка. Това, разбира се, ме поставя в малко по-неизгодна позиция, но Валтери [Ботас] вървеше чудесно в следобедната сесия. Надявам се утре да наваксаме част от загубеното време.“

Англичанинът определи пистата Зандвоорт като „епична“

„Толкова много спомени ме връхлетяха за първия път, когато бях тук. Беше страхотно и с кола от Формула 3, но с болид от Формула 1 е нещо съвсем различно. Жалко, че не можах да карам повече. Сега трябва внимателно да проверим проблема. Усещането в колата не бе лошо.“

„Страхотно бе и да видим всички фенове днес. Имаше страшно много хора по трибуните, а нидерландците са толкова енергични! Надявам се всички да си изкарат страхотно този уикенд“, допълни Хамилтън.

Ботас определи деня си като добър и също каза, че му е харесало да кара на Зандвоорт.

„Има добър ритъм и е сравнително лесно да установиш чудесно темпо. Сигурен съм, че утрешната квалификация ще е още по-голяма забава. Днешният ден бе доста накъсан заради прекъсванията, но въпреки това натрупах доста обиколки, особено в следобедната сесия. Тогава направихме прилични къси и дълги серии. Разликите изглеждат малки, което е добре – всичко е възможно.“

Отговарящият за работата на пистата Андрю Шовлин допълни, че Мерцедес имат известни проблеми във 2-3 завои.

„Там изглежда губим в серии и с малко, и с повече гориво, но имаме време да разберем защо е така. Има и накъде да подобрим баланса, но като цяло не сме твърде далеч от целта си“, добави той.

Проблемът на Хамилтън бе втори за деня при екипите със задвижващи системи Мерцедес. В първата тренировка Себастиан Фетел спря на пистата и прибирането на автомобила му му отне повече от половината от времето на сесия

Впоследствие се оказа, че в Астън Мартин също като в Мерцедес не са имали никаква индикация за проблем. Маршал на пистата се е обадил на рейс контрола с предположение, че болидът може да е опасен. Това причини забавянето, докато бъде проверено, че всички системи са правилно изключени. Заради това и Хамилтън следобед се върна до своята кола. Самата комуникационна система на ФИА имала технически проблем преди обяд, което допълнително забави всичко.

„Помага, че съм бил тук преди много години и промените по пистата не са кой знае колко“, отбеляза Фетел. „Мисля, че самите промени са подобрили трасето. Обиколката е вълнуваща с виражите. Трябват ни повече писти с такива завои. Още не е съвсем ясно коя траектория да предпочета, но утре ще имам още малко време.“