В състояние ли е отборът на BMW Заубер да осъществи пробив на пистата Сахир в Бахрейн? Този въпрос си задават мнозина и в падока, и пред телевизионните екрани след вчерашното великолепно представяне на Роберт Кубица, благодарение на което днес полякът ще застане на първа позиция на стартовата решетка.
Сезонът по принцип започна прекрасно за отбора – с два последователни подиума в Мелбърн и Сепанг. Полпозишънът от вчера е “черешката на тортата” за момента, тъй като показва и чиста скорост освен прекрасно поведение на колите в състезателни условия.
В първите тестове през зимата BMW не тръгнаха добре, въпреки че според някои източници не са били съвсем искрени относно истинското си темпо. Според шефа на тима доктор Марио Тайсен обаче всичко се дължи на последователната и внимателна работа на тима.
– По време на първите тестове установихме, че F1.08 е далеч по-сложен автомобил от предшественика си – обясни наскоро той. – Причината за проблемите тогава не бе в един индивидуален компонент, който не работи. Всъщност в тези изпитания някои елементи не взаимодействаха достатъчно добре с други. Справихме се с това стъпка по стъпка.
Въпреки напредъка и добрите резултати обаче доктор Тайсен не говори за нови, по-високи цели в отбора. Всъщност това е характерно за философията на тима като цяло – в немско-швейцарския екип не променят визията си по никое време през сезона, а вместо това се радват, ако успеят да “преизпълнят плана”.
До момента в BMW са доволни и от двамата си пилоти, които се представят според очакванията им. Според Тайсен Кубица дори е готов за победа, въпреки че Ник Хайдфелд определено е по-опитният пилот. В Бахрейн обаче германецът се бори и през двата дни досега с колата. Не можеше да загрее достатъчно гумите и не намери оптимален баланс, което се отрази и на представянето му.
– Според мен Ник ще се справи далеч по-добре в надпреварата, отколкото днес – потвърди и Тайсен вчера след квалификацията. – Той вече показа чудесно темпо в дълги серии, а и определено ни се иска пак да сме на подиума.
Каквото и да се случи с BMW днес следобед обаче, според шефа на тима най-важният момент ще настъпи в Барселона, където на 27 април ще се проведе първият европейски старт от световния шампионат на Формула 1. Завръщането на Стария континент по принцип бележи период на далеч по-бурно развитие на колите, отколкото в първите три отвъдокеански старта.
– Всички отбори ще са с ново развитие, нов цялостен пакет за колите и тогава ще видим кой се е справил най-добре. Това ще е следващото доказателство за конкурентноспособност – категоричен бе Тайсен.
До Гран при на Испания обаче има време. За него и тима му предстои сериозен тест още в Бахрейн.