Мико Хирвонен ще е съотборник на Себастиен Льоб в Ситроен от следващия сезон – финландецът се разделя с хората от М-Спорт, с които бе през последните шест години. Шефът на екипа Малкълм Уилсън споделя пред wrc.com чувствата и реакциите си след обявяването на новината.
– Каква е реакцията ви след напускането на Мико, който изкара шест години като заводски пилот на Форд?
– Всички знаят, че с Мико винаги сме били много близки. Той имаше огромно влияние за двете ни титли. От една страна съм наистина много тъжен да го видя как си тръгва, но от друга трябва да му благодаря за свършената за Форд работа. Поне се бори до последно за шампионата и води накрая преди да отпадне. Но бих искал да му благодаря и за приноса през всичките тези години, да му пожелая успех в бъдеще, но да се надяваме, не прекалено много успех! Мико и Ярмо [Лехтинен] бяха страхотни членове на екипа ни, невероятни хора. Честно е да спомена, че изпаднахме в доста емоционално състояние в събота в Уелс. Нека сме честни – всички бяхме наясно каква е ситуацията. Би ни се искало да се върне да ни посети, тъй като ралито не приключи според плановете. Надяваме се да успеем да си кажем довиждане с него в М-Спорт.
– Какво не можахте да му предложите, за да остане?
– Имахме опция да продължим договора му, но приоритетът ни бе да убедим Форд да останат в световния рали шампионат. Така срокът за опцията изтече и Мико трябваше заедно с мениджмънта си да мисли за кариерата и. Разбирам тяхната гледна точка.
– Може ли да има успех в Ситроен?
– Всички знаят, че може перфектно да изпълнява поддържаща роля – точно това свърши по фантастичен начин през 2006 и 2007 г. Там е много ясно кой е номер едно. Не бива да се забравя обаче, че той единствен можеше да отнеме титлата на Себастиен [Льоб] в Уелс, както се случи и през 2009 г. В отбора винаги сме го смятали за невероятен, караше солидно и правеше много малко инциденти.
– Кого имате предвид за мястото на Мико?
– Знаете кои пилоти са на разположение, но приоритетът ни остава първо Форд да останат, след това ще се концентрираме върху състезателите. Все още говоря с различни хора, но в момента това е на по-заден план.
– Говореше се за сделка за размяна на Мико със Себастиен Ожие. Бихте ли обмислил подобно нещо, искате ли да го постигнете?
– Знае се, че се свързахме със Себастиен миналата година. Определено бих опитал да направя най-силния възможен пилотски тандем. Но има много неща, които трябва да се обмислят. Най-сериозно е, разбира се, заплатите и това ще ми е работата, когато приключа с разрешаването на основната ситуация.
– Предлагали ли сте сделка на Ожие?
– Не, защото не съм в позиция да му предложа каквото и да било. Но не е тайна, че водихме дискусии.
– Има ли някой от настоящите пилоти на Форд, който би могъл да стане съотборник на Яри-Мати Латвала?
– Зависи какво ще решим накрая. Надявам се да изградим дългосрочен стратегически план и ако всичко с Форд премине нормално, ще разгледаме останалите опции. Видяхме някои много окуражаващи представяния от пилоти с автомобили на марката във Великобритания, така че имаме доста възможности пред себе си.
– Колко далеч сте от споразумение с Форд?
– Все още водим разговори и обсъждаме множество различни аспекти, така че се надявам решението да стане факт в не твърде далечно бъдеще.