Люис Хамилтън и Макларън Мерцедес бяха безапелационно най-бързи и във втората тренировка на пистата край Шанхай днес. Близко отново бе темпото на Нико Розберг и Мерцедес, както и на съотборниците им Дженсън Бътън (трети) и Михаел Шумахер (четвърти). Четиримата отново работиха по сходни програми, търсейки скорост в по-къси серии за утрешната квалификация. В същото време Ред Бул и Ферари вървяха по различен път и останаха по-назад в деня за тренировки преди четвъртия кръг във Формула 1 тази година.
След като загуби време в първата тренировка заради повреда в двигателя Фернандо Алонсо бе един от първите пилоти на пистата след обяд във втората тренировка, която започна при 17 градуса на въздуха и 29 на асфалта. Алгерсуари също бе на пистата, за да изпита връзките на предишната версия на предното окачване на Торо Росо, след като сутринта заради скъсване на нови елементи системата буквално се пръсна при спирането колата на Себастиен Буеми при спирането в края на дългата права. Колата му още бе в бокса и механиците се опитваха да я поправят, но така и не успяха до края на тренировката.
Бътън и Хамилтън започнаха отново активно с къси серии и добра скорост. Дженсън поведе с първата си обиколка – 1:36.988 мин. Хамилтън бе по-бърз – 1:36.639 мин. След две обиколки обаче Бътън пак поведе – 1:36.206, а съекипникът му отново подобри времето си – 1:36.003!
И двамата се прибраха след тези еднакви серии от по 5 обиколки, от които точно 3 бързи.
В същото време Фелипе Маса започна с 11-о време на почти 4 сек от топпостиженията, но серията му бе от 15 тура! Отново, както и в Малайзия, си пролича различният подход в подготовката на Ферари.
До него като темпо бе и Фетел със своя Ред Бул, който правеше своите 6-а и 7-а обиколка от общо също 15. Алонсо на свой ред се присъедини към тяхната група в седмия си тур.
Уебър бе пети, по-близо до челото, с малко по-различна програма – по-къса първа серия и по-лек автомобил.
Адриан Сутил (Форс Индия) и Роберт Кубица (Заубер) излязоха последователно трети зад пилотите на Макларън, а Шумахер се доближи на свой ред до тях. Розберг пък изчака малко повече този път., но с бърз тур след излизането си поведе – 1:36.019 мин, с 14 хилядни само бе по-бърз от Хамилтън. Нико бе с програма като британците – 5 обиколки в тази първа серия.
Повечето пилоти започнаха тренировката с втория комплект от твърдия тип гуми за днес хард. Някои обаче ги сложиха едва в края, след като всички ползваха и позволения си комплект по-мекия тип софт.
Точно след като измина една трета от времето най-бързите започнаха втори серии, докато Фетел още бе в първата си серия, а Маса току що я бе приключил. Във вторите си излизания със същите гуми Бътън и Хамилтън бяха с около половин секунда по-бавни. Те само оправяха скоростта си в бавните завои на първи сектор в по 4 обиколки. На правите те бяха все така бързи, както и в предишните състезания със суперсистемата си за обдухване на задното крило, която позволяваше и на Заубер да изглежда много по-добре на пистата тук. Камуи Кобаяши и Педро де ра Роса се движеха около 10-ата позиция. Специално за ClubS1 Нико Хюлкенберг сподели снощи, че системата толкова помага, че когато се движи за Макларън, а и вече зад Заубер, турбуленцията е много по-малка и колата му изобщо не се дестабилизира. Явно значението на така наречените F-отвори е по-голямо от очакваното.
Розберг и Шумахер също отново бяха на пистата с къса втора серия 5 тура , но с по-ниско темпо. Алонсо и Уебър пък направиха междинни излизания отново около 7-9 тура.
В средата на тренировката пръв Виталий Петров сложи на колата си Рено мекия тип гуми, но получи повреда в края първата си бърза обиколка. Алонсо също вече бе със софт, но пак бе 16-ти на 3,5 сек от клана Мерцедес. Испанецът при това направи само 4 обиколки и след корекции продължи с меките гуми, стигайки до 11-о място. Накрая подобри времето си с твърдия тип!
Маса също симулира само състезание и с мекия тип направи група от 11 обиколки.
Междувременно облаци отново покриха небето над Шанхай и температурите паднаха до 16 на въздуха и 24 на асфалта.
С меките гуми Хамилтън отново бе супербърз и направи рекордни три сектора, стигайки до 1:35.217 мин. И Бътън бе вече със софт но не бе така бърз, защото имаше трафик пред него. След 3 обиколки обаче стана втори, загрявайки ги и с чиста писта пред себе си. След пауза двамата продължиха до края с вече ползваните меки гуми в по-дълги серии.
Фетел на свой ред бе с единствените си за днес меки гуми и в първия си тур с тях стана четвърти – 1:35.791 мин.
Нико последен бе в бърза къса серия с меките гуми от първите трима и измести Дженсън от второто място с 1:35.465 мин. Уебър се доближи до Фетел, а Михаел стана четвърти със своя мек комплект!