Председателят на CVC Кепитъл Партнърс Доналд Макензи спасил Бърни Екълстоун от пълно уволнение.
Управляващият търговските права на Формула 1 спечели делото, заведено срещу него от Constantin Medien. Още преди произнасяне на присъдата той напусна редица постове и бордове на компании, свързани със спорта. Впоследствие съдия Нюи постанови, че извършеното от англичанина плащане към бившия банкер Герхард Грибковски плащане е подкуп, както и че 83-годишният Екълстоун не е надежден или честен свидетел.
Официално CVC отказаха коментар. Според информация на Спортсмейл обаче в борда на компанията е бил упражнен натиск Бърни да бъде отстранен от всички постове, които заема. Макензи е подкрепил Екълстоун, което обаче е поредното доказателство, че няма кой да замести англичанина.
В публикацията на Спортсмейл се твърди, че според член на борда на CVC единствената кандидатура за мястото на Екълстоун е Кристиан Хорнер. Името на шефа на Ред Бул се спряга от известно време, въпреки че той упорито отрича подобна връзка. Самият Екълстоун го посочи като идеален вариант за свой заместник.
– Кристиан пасва идеално. Бърни е уникален и никой не може да върши неговата работа. Просто е. Нужен е човек с опит във Формула 1, някой, който да може да се оправя с телевизионни права и търговски договори. Фактът, че Бърни ще обучи Кристиан всъщност изглежда като решение за много от директорите – твърди анонимен източник.
Смята се, че Макензи се е срещнал с бившия главен изпълнителен директор на веригата Сейнсбъри Джъстин Кинг, но го отхвърлил като вариант за мястото на Екълстоун. Други кандидатури изобщо не били обмисляни.
Съдбата на Екълстоун тепърва може да претърпи обрат. Нов процес срещу него започва на 24 април в Мюнхен по обвинение в даване на подкуп на Грибковски. Бившият банкер бе осъден на 8 и половина години затвор за приемане на подкуп, измама, укриване на данъци.
Междувременно Бърни отговори на критиките от страна на президента на Тексас Мотор Спийдуей Еди Госаж относно съвпадението на Гран при на САЩ от Формула 1 с надпреварата от НАСКАР на неговото трасе. Госаж нарече насрочването на надпреварата точно за този уикенд „абсолютно глупаво” и изрази недоумение защо от 52 седмици в годината е била избрана точно тази. Той обвини и организаторите от СОТА, че не са били достатъчно настоятелни при съставянето на календара.
– Ние имаме малък проблем, който липсва при НАСКАР – шест джъмбо джета с цялото оборудване. Трябва да намерим най-разумния начин да ги използваме за пътуванията. Налага се да сме ефективни и да имаме предвид, че може да се сблъскаме с проблеми по летищата – заяви Екълстоун пред Прес Асоусиейшън. – Той (Госаж – б.р.) и други хора не осъзнават тези неща. Надпреварата преди тази в САЩ е в Сочи, в Русия. Никога не сме били там, а трябва след това да стигнем до Остин. Това вероятно е значително по-лесно, отколкото да се доберем до Бразилия и след това от Сао Пауло да пътуваме за Абу Даби. Така че той има късмет да не му се налага да върши нашата работа. Освен това говорих с хората от СОТА и тяхната позиция е, че те вярват, че публиката на НАСКАР е различна от тази на Формула 1. А и в крайна сметка те правят местни серии в Америка, ние имаме световен шампионат.