Предимството на задвижващата система на Ферари спрямо Мерцедес може да достига 40 конски сили. Това съобщава немското издание Auto Motor und Sport. Данните от GPS системите от Гран при на Бахрейн показвали, че в Скудерията имат сериозно предимство в мощността.
И то е довело до 0.4 сек по-добра скорост на Льоклер и Фетел на правите на Сахир. Това говори за близо 40 конски сили повече мощност и пиковата такава от над 1000 в квалификационен режим.
Техническият директор на Ред Бул Ейдриън Нюи е заявил пред AMS, че спрямо Австралия, в Бахрейн изведнъж двигателят на Ферари е имал същата ударна мощност, както миналата година.
И изглежда, че предимството на тима от Маранело този сезон е дори по-голямо. През 2018 г. болидите на Скудерията имаха аванс, като се смяташе, че той идва от двойната батерия на задвижващата система.
„Миналата година във Ферари бяха по-добри във фазата на ускорение. По отношение на максималните скорости, бяхме на едно ниво, заявил инженер на Мерцедес. – Но сега те са по-бързи от началото на правата до края й.
При нас скоростта на правите в един момент спира да се вдига, защото MGU-K вече не доставя енергия. А при Ферари това продължава да края на правите. MGU-K просто не се изключва. Изглежда, че те имат предимства от двигателя с вътрешно горене и от електрическата енергия.“
Според Кристиан Хорнер от Ред Бул горивото на Ферари миришело като сок от грейпфрут. Така той намекна, че прогресът на Скудерията може да се дължи на ново специално гориво от Шел.