От Иван Тенчев, наш специален пратеник в Австрия
Шарл Льоклер записа най-добро време във втората петъчна тренировка за Гран при на Австрия, когато условията бяха по-близо до тези, при които ще се проведат квалификацията и състезанието на Ред Бул Ринг. Обобщените данни на ФОМ обаче показват, че в състезателно темпо предимството е все така на страната на Мерцедес. То е от порядъка на 0,4 сек на обиколка, като базата на този анализ са направените обиколки в дълги серии най-вече от Шарл и от Люис Хамилтън след инцидентите от вчера на Валтери Ботас и Себастиан Фетел. Трети като състезателно темпо са Ред Бул – на 1,1 сек – пред Макларън и Рейсинг Пойнт, които са на 1,4 сек.
Данните показват още традиционното предимство на Ферари на правите. Там Мерцедес изостава с почти 0,6 сек, но има аванс в бързите завои от близо 0,3 сек. В двете най-бавни криви тимът от Бракли е с 0,05 сек напред. Общият баланс в бързината на обиколка идва от продължителността на всяка от тези фази на движение и зависи от използвания тип гуми.
Вчера всички се опитаха в голяма степен да изследват и издръжливостта на различните гуми, както и начина им на работа в сериите. Със софт най-много обиколки направи Алекс Албон – 25, следван от Пиер Гасли – 24 и Люис Хамилтън – 23. С медиум пък Роберт Кубица завъртя 31 тура, а Серхио Перес и Дани Квят – по 25.
С най-твърдите гуми най-много обиколки – 27 – записа Фетел. Близо бяха Магнусен (с 24) и Хамилтън (23).
Quali day ???#VB77 #F1 #AustrianGP @MercedesAMGF1
? @F1Sutton pic.twitter.com/x5bMj89Li2— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) June 29, 2019