Поведението на Кими Райконен по време на Гран при на Индия бе малко разочароващо за екипа му Лотус, заяви директорът операции на пистата на отбора Алан Перман.
Финландецът се сдърпа с екипа, опитвайки се на всяка цена да стигне до подиума. По радиото бяха разменени и нецензурни реплики преди връзката да се разпадне.
Райконен се стараеше да стигне почетната стълбичка, когато се оказа притиснат от съотборника си Ромейн Грожан. Гумите на французина бяха на пет обиколки по-малко от тези на Кими и той вървеше по-бързо. Кими упорстваше да задържи позицията, като дори се сбута в даден момент с Грожан, което можеше да доведе до сериозен инцидент и явно подейства като знак за намеса от страна на отбора.
– Кими, махни се от шибания път – бе съобщението от питуола, на което финландецът отговори с:
– Не ми крещи, мамка му.
В този момент радиовръзката се влоши и думите се загубиха, което вероятно предотврати по-сериозен сблъсък. В крайна сметка Райконен отстъпи, а впоследствие деградацията на гумите му бе такава, че се оказа принуден да влезе в бокса в предпоследния тур. На финала бе седми.
– Честно казано, (поведението му) бе малко разочароващо – заяви Перман впоследствие пред Скай Спортс. – Ромейн вървеше страхотно и съм сигурен, че по-късно ще обсъдим станалото.
Грожан се оплака, че е можело да се стигне до отпадане и на двете коли. На въпроса как ще коментира размяната на реплики, той допълни:
– Нямам представа (какво я е предизвикало). Питайте него, въпреки че не съм сигурен, че ще ви отговори… Честно, не знам. Не е мой проблем. Изпреварих го и за щастие не загубихме никакви точки.
Шефът на екипа Ерик Булие се опита да уталожи напрежението, както успя да го стори след Гран при на Корея. На пистата Йонгам французинът искаше да задмине съекипника си, но тогава му бе отговорено, че двамата се състезават. Впоследствие Булие заяви, че разочарованието на сънародника му е обяснимо, но и че Ромейн е допуснал грешка, позволила на Кими да мине пред него – обяснение, което бе възприето и от самия Грожан. Този път според шефа на отбора става дума за неразбирателство:
– Кими не очакваше Ромейн да е толкова бърз и се наложи да ги успокояваме по радиото.
Райконен от своя страна заяви, че през първите 20 обиколки е карал почти без спирачки, които били прегрели сериозно.
– Затова и всеки път, когато доближавах някого, не можех да спра. В края на надпреварата и гумите ми се съсипаха, така че като цяло бе доста разочароващ ден. Знаех, че гумите бързо ще загубят представяне. Нямаше кой знае какво да губя между опита да стигна до финала и допълнителния бокс. В крайна сметка нещата не се получиха – добави финландецът.
Силното представяне на Грожан пък се смята за благоприятно относно шансовете му за оставане в Лотус и догодина. По принцип се твърди, че французинът със сигурност ще е част от отбора и през 2014 г., а бордът трябва да избере между Нико Хюлкенберг и Пастор Малдонадо за втория кокпит. Реално обаче няма подписан договор и силното каране на Ромейн може само да му е от полза.