Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ревизираха инструкциите за поведение на пилотите при двойни жълти знамена

Ревизираха инструкциите за поведение на пилотите при двойни жълти знамена

551
0
Гран при на САЩ, Остин, COTA, Circuit of the Americas, Алекс Албон
снимка: Пирели

Обиколките на пилоти, намиращи се в сектор с двойни жълти знамена, ще бъдат анулирани, стана ясно малко преди началото на уикенда за Гран при на САЩ. Поредното неразбирателство относно тълкуването и прилагането на правилата възникна в Турция, където Фернандо Алонсо бе разследван за това дали е намалил достатъчно при двоен предупредителен сигнал. Стюардите на пистата Истанбул парк постановиха, че двукратният световен шампион е свалил скоростта приемливо много. Пилотът на Алпин не бе наказан, но това предизвика реакция от страна на Ланс Строл. Състезателят на Астън Мартин посочи, че в правилото бе посочено да се откажеш от обиколката (should abandon the lap).

Рейс директорът на ФИА Майкъл Маси обясни, че при разглеждането на случая с Алонсо са взети предвид условията на пистата, както и че времето му не е било съществено за класирането в сесията. Ако постижението му обаче бе имало значение за подреждането, то решението можело да е различно.

Преди началото на уикенда в Остин, Тексас отборите са получили ревизирани инструкции. В тях е описано как трябва пилотите да реагират на двойни жълти знамена.

„Състезател, преминаващ в сектор, където се показват двойни жълти флагове, трябва да намали значително скоростта си и да бъде готов да смени посоката или да спре. За да са удовлетворени стюардите, че пилотът е изпълнил това изискване, трябва да е очевидно, че не се е опитал да даде съществено време за обиколка. От практическа гледна точка времето на който и да е пилот в сектор с двойни жълти знамена ще бъде анулирано“, се казва в обновените инструкции.

Според Маси по този начин се цели избягване на объркването колко точно трябва да намали пилот в такава ситуация.

„Вероятно е възможно да изгладим малко повече формулировката. Това правило съществува доста отдавна“, допълни той.

Случаят с Алонсо и този с Ландо Норис от Азербайджан, при който той пресече бялата линия на входа на питлейна, но не бе наказан, са последните ситуации, предизвикали реакции относно прилагането на правилата. Шефът на Алфа Ромео в F1 Фредерик Васьор заяви, че заради станалото с Норис спортът изглежда абсурдно. Алонсо пък направо каза, че в Гран при се прилагат различни правила за различните пилоти. Той отново намекна, че националността на състезателя има сериозна роля при отсъждането в подобни ситуации.