В топ 10 се класираха пилотите на Тойота Ярно Трули и Тимо Глок, като и в двете свободни сесии преди Гран при на Китай италианецът шести, а съотборникът му – осми – в подреждането. В по-хладни от досегашните условия (заради преместването на надпреварата през април, след като до миналата година бе в края на сезона) те работиха по програма и за квалификацията, и за състезанието. TF109 е с подобрена аеродинамика за пистата до Шанхай. Само Трули имаше малък електрически проблем в първата сесия, който обаче не попречи на програмата му.
– Този петък беше много зает за мен. Повредата от сутринта ми коства съвсем малко време на пистата, но се възстановихме бързо и завършихме изцяло програмата си по настройките и гумите. Повърхността на пистата не бе фантастична, но се подобри в течение на деня. Като цяло още не съм съвсем доволен от баланса на автомобила и темпото си, но се надявам анализите на данните тази вечер да доведат до по-добро представяне утре – каза Ярно.
Глок от своя страна изкара без проблеми и двете тренировки, въпреки че по време на първата се пързаляше заради прахоляка и мръсотията по трасето.
– Лека-полека намерихме пъти по отношение на реглажите. Втората сесия бе по-добра и колата бе с подобрено поведение. Като цяло нелош старт на уикенда – коментира немският пилот.
Главният инженер Дитер Гас също отбеляза със задоволство липсата на сериозни грижи с автомобилите.
– Днешната работа включваше проби на новите аеродинамични компоненти и части на окачването, които преминаха успешно. Издръжливостта на гумите не е кой знае каква драма, както се очакваше, и това са добри новини с оглед на надпреварата. Времената ни потвърждават добрата ни форма от първите два старта, поради което сме уверени и за останалата част от уикенда – допълни Гас.