Преди повече от седмица, веднага след финала на състезанието в Лас Вегас, победата на Джими Джонсън бе поставена под въпрос. Оказа се, че колата му е с по-нисък клиренкс от разрешеното.
Избягвайки неодобрение от страна на феновете, шефовете на шампионата за пореден път не прибягнаха до крайни мерки. Стара традиция в NASCAR е да не бъде отнемана победа след самото състезание. Наказанието за Джонсън бе отнемане на 25 точки от актива, а шеф-механика му Чад Кнаус ще трябва да бъде зрител следващите 2 уикенда, които предстоят, докато бъде изслушана жалбата му. Освен това, трябва да изплати и глоба от $ 35 000.
Други двама пилоти също бяха наказани с 25 точки, парични глоби и наказания за шеф-механиците им – Кевин Харвик и Кайл Буш – последния, завършил втори в Лас Вегас.
Говорителят на NASCAR Джим Хънтър обаче заяви, че подобни мерки не са честни спрямо феновете и тези, които участват по правилата в шампионата. Направени са били опити с парични глоби, отнемане на точки, но в крайна сметка нищо не помага и продължават дребните измами и мошеничества от страна на някои тимове.
Собственикът на 3 коли в шампионата Чип Ганаси пък заяви, че кой да е от тримата му пилоти би разменил 25 точки и няколко хиляди долара срещу победа, без да се замисли.
Проблемът за шефовете на NASCAR е, че почти никога не би било възможно да се хванат всички измами и нарушения. Винаги може да бъде намерена пролука в правилника, която да бъде използвана от някой шеф-механик.
Рик Хендрик, собственик на колите на Кайл Буш и Джими Джонсън счита, че наказанията от 2 уикенда и паричните глоби за неговите подчинени са твърде сурови. На същото мнение е и Ричард Чайлдрес, собственик на колата на Харвик. Шеф-механикът на Харвик – Бериър бе наказан за 1 месец. Въпреки това той заяви, че Чайлдрес го подкрепя в дребните хитрини спрямо правилника.
Според някои специалисти, най-доброто решение за спиране на дребните измами е да започнат да се отнемат победи. За някои, това е крайно решение, но от друга страна, това би накарало всички да спазват много по-внимателно правилника.