Люис Хамилтън взе първата си победа за сезон 2011 г. във Формула 1 в Китай, където другата седмица е трети кръг от първенството за 2012 г. Той спечели полпозишъните и в двата старта до момента (в Австралия и Малайзия), но на финала и на Албърт парк, и на Сепанг се оказа трети. Англичанинът обаче разглежда нещата цялостно, а не старт по старт, заяви самият пилот на Макларън.
– Желанието ми, разбира се, е да печеля всяко състезание, но още по-важно е да взимам постоянно точки – продължи Хамилтън. – Първите два старта обаче определено показаха, че като тим определено сме в позиция да взимаме победи. Смятам, че Малайзия е добър пример за това колко са важни точките, когато мислиш за шампионата като цяло. Но да, в Китай определено ще гоним победа. Ако това е невъзможно поради някакви причини, то тогава ще се постараем да спечелим нов актив.
Спомените на Люис от пистата в Шанхай са и добри, и лоши.
– Печелил съм два пъти там и се гордея и с двата си успеха. През 2008 г. ми трябваше наистина хубав резултат, като в крайна сметка уикендът ни бе почти перфектен – взехме полпозишъна и победата плюс най-бързата обиколка. През 2011 г. бях преживял наистина труден уикенд в Малайзия, след което направих страхотно състезание, натисках във всяка една обиколка и накрая взех лидерството. Беше определено важна победа, защото показа, че все още сме силни – сподели англичанинът.
Световният шампион за 2008 г. призна, че е разочарован задето не превърна двата си полпозишъна до момента в победи.
– Предпочитам обаче да мисля, че това се дължи на лош късмет и че нещата ще се обърнат рано или късно. Освен това смятам, че миналата година ме научи колко ценно нещо е постоянството. Няма смисъл да преследваш грандиозни резултати, ако не можеш да сториш същото и на следващата седмица. Затова ще внимавам. В крайна сметка през 2007 г. не спечелих старт чак до шестото състезание, а бях в битката за титлата през целия сезон. Не мисля, че редът като скорост вече е установен, така че е важно да постигаме добри резултати от началото на сезона – каза още Хамилтън.
Специален материал за развитието на Макларън и какво доведе до бързината на тима в началото на сезона можете да намерите в новия брой на списание ClubS1 (148).