Постижението на Люис Хамилтън в края на 3-ата част на квалификацията, с което британецът изпревари пилотите на Ферари с над 0.6 сек не се е дължало на специален квалификационен режим на мотора, който той е активирал. Това обясни пилотът на Мерцедес, според който в първия си опит в Q3 той е използвал същия реглаж.
„По време на обиколка ми бях на същия режим на двигателя, както и преди това, заяви британецът. – Но успях да накарам гумите да работят при правилната температура и събрах най-добрите си сектори в един тур. Обиколката беше близо до перфектността. Но бях изненадан да видя колко бързи са Ферари до този момент.“
Фетел, който остана 3-и, на 0.010 сек от съотборника си Райконен, призна, че е допуснал грешка на завой 13, която му е коствала място на първа редица. Германецът бе най-бърз във втората част на квалификацията и изглеждаше, че може да се бори с Хамилтън за полпозишъна.
„В последния ми тур имах проблем на завой 13. Опитах се да спра много късно, но това не проработи, заяви германецът. – Беше вълнуваща и оспорвана битка. Разочароващо е, че накрая Люис отвори такава голяма преднина в края. Но видяхме, че темпото в дълга серия от обиколки е близо и ще видим какво ще стане утре.“
#Seb5: ‘I felt that the car was coming alive in Qualifying’ #AusGP #Quali pic.twitter.com/1eVfW7dQZh
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 24, 2018