Екипът на Рено ще продължи да развива настоящия си болид R31 до Гран при на Сингапур (включително) преди да насочи изцяло усилията си към колата за следващия сезон, разкрива техническият директор на отбора Джеймс Алисън. Той прави освен това преглед на представянето на Спа-Франкоршамп и разкрива някои от тайните на Монца в интервю, разпространено от пресофиса на тима.
– Каква е цялостната оценка за представянето на отбора на Спа?
– Тимът се справи невероятно добре в събота при крайно непостоянни условия. Състезателните инженери ни дадоха чудесна възможност да се възползваме максимално от оптималните моменти – пилотите винаги излизаха на чиста писта при възможно най-добри обстоятелства. Състезателите също бяха на ниво и превърнаха шанса в добри позиции на грида. Надпреварата бе по-малко удовлетворителна по отношение на спечелените точки, но като конкурентоспособност това бе най-силния ни старт от известно време.
– Как се представи Бруно Сена?
– Мисля, че на никого не е нужна вътрешна информация от тима, за да разбере, че Бруно направи забележителен уикенд. Настоящите правила поставят всеки новодошъл пилот по време на сезона пред огромно предизвикателство, тъй като просто няма шанс да навакса на тестове. На всичкото отгоре Бруно започна да кара на Спа, където въобще не е лесно. В квалификацията се справи изключително добре – постижението му бе фантастично по каквато и да е скала. Знам, че беше недоволен сам от себе си заради удара в първия завой след старта, но според мен грешката е напълно разбираема. За първи път сядаше в R31 с много гориво, а беше заобиколен от съперници отвсякъде – момчета с по 11 надпревари зад гърба си този сезон. След това състезанието му бе с много прилично темпо.
– Какво бе влиянието на последните нови части върху колата?
– На Спа вървяхме далеч по-добре, отколкото в предишните четири Гран при. И двамата ни пилоти имаха грижи в надпреварата, но темпото говори, че бяхме в състояние да сме на пета-шеста позиция при чисто каране. Ще знаем със сигурност, че сме справили след няколко старта. Окуражен съм обаче от факта, че представянето ни бе достатъчно добре както със сухи, така и с мокри гуми плюс интермедии. Доскоро вървяхме ужасно зле на мокра писта и подобрението от Спа ме кара да вярвам, че сме преодолели най-трудното в този аспект.
– Монца е със свой собствен характер спрямо останалите трасета в календара. Какви промени ще има в болида?
– Както всички оставали и ние ще сме с аеродинамични настройки конкретно за тази писта – за минимално аеропритискане. Освен това ще имаме нови компоненти, като за тях се надяваме да ни позволят да надграждаме представянето си от Спа.
– Каква е връзката между аеропритискане и челно съпротивление? По-малкото челно съпротивление автоматично ли означава по-малко аероприлепяне?
– Този въпрос няма еднозначен отговор. Невъзможно е да се получи аеропритискане без създаване на челно съпротивление, но задачата на аеродинамиците е прилепянето да е възможно най-високо при най-ниско челно съпротивление. На всяка една от пистите в календара отборите (като тенденция) настройват колите си с подобни нива на даунфорс (като променят ъгъла на задното крило). При това положение обаче водещите в колоната (тоест най-бързите) може да спечелят 30% повече аеропритискане спрямо последните на грида.
– На Монца е последният европейски старт. Докога ще продължи развитието на R31?
– Имаме нови неща за Монца и още един пакет, предназначен за Сингапур. След това всичко по развитието на настоящия автомобил ще бъде сведено до минимум и ще насочим усилията си към колата за догодина.