Начало Автомобили „Порше БГ” с рекорден ръст в продажбите за трета поредна година

„Порше БГ” с рекорден ръст в продажбите за трета поредна година

25
0

Официалният вносител на Фолксваген и Ауди за България „Порше БГ” отбелязва за трета поредна година значителен ръст в продажбите на двете марки у нас. Резултатите за изминалата 2007 година са показателни за правилното стратегическо позициониране на компанията на българския пазар. Общият пазарен дял на двете марки през изминалата година достигна 8.78%.

В сегмента на лекотоварните автомобили Фолксваген зае 4-та позиция с общ брой продажби 1438, което представлява 75% ръст спрямо предходната година. Фолксваген леки автомобили е на 5-то място с 2442 автомобила, стигнали до крайните клиенти, което отбелязва 43.6% ръст спрямо 2006-а година. В луксозния сегмент Ауди е на втора позиция след Мерцедес с предадени 684 автомобила и 110% увеличение в продажбите спрямо предходната година.

Фолксваген Polo е първенец при леките автомобили с общо 715 продажби. Народната марка е абсолютен фаворит сред кабриолетите с 51 продажби на модела Eos. Водещи позиции в сегмента на високо проходимите запазва Фолксваген Touareg с 409 автомобила, а Passat се представя достойно в класа на лимузините с 479 реализирани продажби. Високи са и очакванията за представянето на пазара на най-новия модел на Фолксваген – Tiguan, който през есента на 2007 година дебютира в сегмента на SUV 2.

В лекотоварната гама на марката рекордьор е Caddy с 857 автомобила, което практически го прави за трета поредна година най-продавания модел на Фолксваген в България. Събитие за марката беше разширяването на продуктовото портфолио с модела Crafter, от който бяха реализирани 165 броя. Най-значителен ръст като моделна гама отбеляза Transporter със значително увеличени продажби и общо 358 реализации на пазара. В същият порядък е и ръстът на подмодела Multivan, 72 броя от който достигнаха до новите си собственици.

За луксозната марка Ауди моделите, определящи ръста на продажбите са Ауди А6 със 148 продадени автомобила и SUV модела Audi Q7, който вече се предлага и с нов по-мощен дизелов двигател 4.2 TDI. От Q7 на краен клиент бяха предадени 223 автомобила, това е моделът с 59% увеличение на продажбите. През изминалата година марката въведе на българския пазар, непосредствено след европейските премиери, моделите Audi R8, A5 и новото поколение А4, за който един месец след въвеждането в България, бяха сключени 50 договора за продажба.

Принос за доброто представяне на Audi в България има и развитието на дилърската мрежа. Бързите срокове за доставка на автомобили от 1 до 3 седмици от склад в Будапеща и ежедневните доставки на оригинални части за сервизната мрежа, също са съществен фактор за утвърждаването на пазарната позиция на марките.