Тимът на Лотус успя да намери повече скорост за квалификацията в последния старт във Формула 1 – Гран при на Корея. Ромейн Грожан даде четвърто време в Q3 на пистата Йонгам (стартира трети вследствие наказанието на Марк Уебър), а Райконен остана с десето, но заради своя грешка.
В екипа обаче са доволни, че темпото в събота следобед се подобри. Директорът операции на пистата в отбора Алан Перман смята, че заслугата е основно на пилотите.
– Част от това се дължи на постигнатото добро ниво на разбиране на гумите и на колата в настоящия момент от сезона. По принцип винаги сме вървели по-силно с меките смеси, а суперсофт бяха налични за последните два старта. Ромейн се справя особено силно в квалификациите напоследък. Не сме имали кой знае какви нови компоненти от няколко състезания насам, тъй като се концентрираме върху предизвикателствата на 2014 г., така че напредъкът в квалификационното представяне идва от пилотите. Това е особено окуражаващо за нас. Очевидно е, че и двамата ни състезатели са във върхова форма в момента, така че битката във финалните надпревари ще е особено интересна – коментира Перман.
Райконен по принцип не изпитва особени чувства към отделни писти и за него няма особена разлика къде точно се състезава. Този уикенд обаче ще се проведе стартът на Сузука и японското трасе е едно от малкото изключения за световния шампион за 2007 г.
– Сузука очаквам с нетърпение. Пистата е бърза, технична, има няколко чудесни места за изпреварвания. В отделни завоите се преминава на пълна газ – или почти на пълна, в други трябва внимателно да балансираш спирането и газта, за да запазиш максимално добра скорост. Ако натиснеш прекалено, лесно можеш да бъдеш наказан – аз го разбрах в квалификацията миналата година, при това в най-добрата си обиколка в последния сегмент. За мен е най-голямо удоволствие да печеля на писти като тази, която с уникалните си характеристики е в топ 3 в света заедно със Спа и Монако. Пътуването до Сузука не е особено удоволствие – прекалено дълго е, но карането на болид от Формула 1 там е страхотно. Най-хубавият ми спомен от Япония е точно от Сузука, 2005 г. – трудно е да определиш най-доброто си състезание някъде, но да тръгнеш от последна редица и да спечелиш на такова място е нещо, което помня много, много добре – обясни Кими.
Грожан имаше доста бурен разговор с питуола по време на надпреварата в Корея, но в крайна сметка заяви, че е приел решението на екипа да ги остави да се състезават с Кими. Френският пилот допълни след това, че ако с финландеца се надпреварват за същите позиции като на Йонгам, то това означава, че са извлекли максимума от болидите си.
– И двамата искаме да спечелим, но битките ни винаги са били честни. Аз сбърках в Корея и това му позволи да ме изпревари, но няма да се случи отново. Философията на отбора е да ни остави да се състезаваме, освен ако не сме с много различни стратегии и това е правилният подход. Да се надяваме на повече битки за подиума – каза още Грожан.
Той ще кара едва за трети път на Сузука, като казва за трасето, че притежава нещо специално и позволява на пилота да демонстрира усещането си за колата.
– Комбинацията от завои е такава, че не ти позволява дъх да си поемеш. Най-малката грешка се отразява сериозно на времето. Правилното преминаване пък носи уникално усещане. Не може да не спомена и феновете – те просто са друга класа! Едва ли някой от нас ще забрави какво сториха миналата година, когато [Камуи] Кобаяши спечели първия си подиум в F1 пред родна публика… Ушите ми пищяха чак до Корея, направо не беше за вярване! –допълни Грожан.