Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Почти напълно нова предна част ще има R31 на Истанбул парк

Почти напълно нова предна част ще има R31 на Истанбул парк

32
0
Виталий Петров

Болидът на Рено за 2011 г. R31 показа сериозна скорост и се движеше съвсем в челото на колоната в първите две надпревари от сезона в Австралия и Малайзия. В Гран при на Китай обаче отборът претърпя разочарование и сега няма търпение пак да води битка за подиума. Техническият директор Джеймс Алисън разказва какви новости ще има в колите на Виталий Петров и Ник Хайдфелд за Турция.

– Джеймс, R31 взе два подиума в първите три състезания. Колко си доволен от старта на сезона?

– Като цяло съм удовлетворен. По принцип обаче си спомням най-вече последното състезание, а за нас то не бе особено добро, така че възнамеряваме да поправим това в Истанбул.

– Какви бяха най-големите предизвикателства в Китай?

– Ситуацията се обърка в голяма степен от факта, че не успяхме да се класираме на по-предни позиции на стартовата решетка. Не стигнахме Q3, а това означаваше сериозни затруднения в състезанието. И стартовете ни не бяха кой знае колко добри в сравнение с предишните две надпревари. Всичко това в комбинация доведе до съответния резултат и проблемите в течение на самата надпревара.

– Има ли някакви генерални изводи за представянето на колата след три надпревари? Кои са главните й слабости и силни страни?

– Достатъчно бърза е, за да е в топ 10 в квалификациите, а това е огромна помощ с оглед представянията в неделя. Болидът щади гумите, като освен това има тенденция състезателното темпо да е по-високо от квалификационното. Не искам да предизвиквам съдбата, но досега автомобилът бе доста издръжлив.

– Можем ли да очакваме сериозни новости по R31 за Турция?

– Да. Както и останалите отбори, ние също ще имаме нови части. Предното крило ще е различно, ще има промени в носа, подобрения около кутиите за радиаторите и някои неща за пода.

– За какъв период от време напред се планират новостите по автомобила?

– Зависи от конкретните компоненти. Някои по-прости неща се откриват още в тунела между две състезания. Повече елементи обаче изискват период от около 6-8 седмици за конструкция преди реалната си поява на писта. Почти половината време отива за изпитания в аеротръбата.

– Как ще се представи автомобилът на Истанбул парк?

– Трасето не е много по-различно от тези в Малайзия и Китай, така че се надявам да продължим да се движим на челни позиции в колоната.

– Какво друго се случва около подготовката за Гран при на Турция?

– R31 предприема истинско епично пътешествие. В четвъртък вечер камионите ни (пет на брой) тръгнаха от фабриката към Италия, откъдето отиват на ферибот. Трябва да пристигнат на истанбулското пристанище във вторник сутрин. За моторхоумите имаме над 5000 компонента, отнемащи на 7 души повече от три дни за сглобяване. На добър път!