На 90-годишна възраст почина Ханс Мецгер. Прочутият немски инженер прекара почти целия си живот като служител на Порше. Той е сред създателите на най-легендарните двигатели и автомобили в историята на спорта. Мецгер има пряко участие при конструирането на серията 911 и нейния прословут 6-цилиндров двигател с въздушно охлаждане. С огромен принос е при разработването на 12-цилиндровия двигател за Порше 917, както и за агрегата V6 турбо за тима на Макларън в средата на 80-те години на ХХ век.
Мецгер започва работа в Порше Моторспорт през 60-те години пряко под ръководството на Фердинанд Пиех, внук на основателя на марката Фердинанд Порше
Той участва в създаването на митични модели състезателни автомобили като 907, 908 и 910. Най-активно се включва в работата по необикновения 917. Това е шампионът в световното първенство по издръжливост през 1970 и 1971 г. През тези сезони е победител и в 24 часа на Льо Ман.
След промените в правилата заради господството на този автомобил Мецгер работи по адаптирането на 917 към американските супер серии Кан-Ам и участва в създаването на мега болида 917/30 с над 1000 к.с. мощност и максимална скорост от 400 км/ч.
За най-голям личен триумф Мецгер смята създаването на отличния V6 турбо двигател за Формула 1, който е поръчан от Макларън през 1981 г. Разработката и производство на този мотор се заплаща от саудитците от TAG (Techniques d’Avant Garde). С този двигател Ники Лауда и Ален Прост триумфират през 1984 и 1985 г. Моторът се използва в Гран при до края на 1987 г. Не така успешен е последният проект на компанията от Щутгарт за Формула 1 – на двигател V12, който на практика е съставен от два блока на мотора V6 и е предоставен на тима на Футуърк през 1991 г.
Rest in peace Hans Mezger, thanks for building all those Porsche masterpieces that provided us with so much fun and entertainment.
Your genius will live on in the new @singervehicles #DLS. Thanks @MFranchitti for the demonstration ?? pic.twitter.com/PQPaQLrHrf— Dario Franchitti (@dariofranchitti) June 11, 2020