И тази година много автомобили, участващи 24 часа на Льо Ман стартираха със състезателна техника от Bosch Motorsport. От 2000 г. всички победители в най-прочутата надпревара за издръжливост са използвали впръскващата технология на Бош. След победата на болид с всмукателен колектор през 2000 г. до 2005 г. шампиони са автомобилите с директно бензиново впръскване. През 2006 г. започва победоносната серия на дизеловите болиди, оборудвани с Common Rail техника от Бош. Наред със системите за впръскване Bosch Motorsport доставя на състезателните отбори управляващи блокове, дисплеи, памет за данни, телеметрични системи, стартери, генератори, кабели и сензори.
През последните пет години дизеловите автомобили на Audi Sport и Peugeot Sport побеждаваха заедно с Bosch, а през 2012 г. компанията отново бе партньор в развойната дейност на Audi Sport и доставиха дизелова впръскваща техника, разработена специално за прототипите на Льо Ман.
На старта отново застана бензиновият инжекцион на Bosch Motorsport. Болидите на Ферари 458 Италия GTC от класовете Grand Touring Endurance (LM-GTE) на Льо Ман използват система, базирана на най-новите разработки в серийната технология и оптимизирана за състезания. Системата за директно бензиново впръскване обхваща заедно с командния блок MS 5.1 и блока с крайните стъпала за високото налягане HPI 5 всички компоненти на електрониката, а с инжекторите за високо налягане HDEV 5 и помпата за високо налягане HDP 5 с интегриран регулиращ клапан на количеството гориво – цялата хидравлика. Впръскващата дюза за високо налягане HDEV 5 с няколко отвора е разработена според изискванията на клиента, а формата на струята е съгласувана с геометрията на горивната камера на състезателния двигател. Bosch Motorsport доставя малката и особено лека помпа за високо налягане HDP 5, чийто гърбичен профил е конструиран индивидуално според характеристиките на мотора.
– Компонентите на хидравликата и електрониката са оптимално съгласувани в цялостна изпробвана система за мощно взаимодействие и идеална функционалност – така обяснява предимствата на системата на бензиново директно впръскване Клаус Бьотхер, директор на Bosch Motorsport.
Наред със системите за впръскване много отбори ползват и другите технологии на Bosch Motorsport. Болидите на Ферари 458 Италия GTC са оборудвани със специално разработен дисплей DDU 8 от немския доставчик. Автомобилите GT2 Corvette C6.R на Corvette Racing са екипирани с управляващия блок MS 5.1, устройството за автоматично регистриране на данни C 60 и новия дисплей DDU 7 от Bosch Motorsport. Всички продукти са разработени специално за моторния спорт, произведени са в малки серии и са оптимизирани към болидите със софтуер на самия клиент. Телеметричните системи също са от Bosch Motorsport. Те предават през радиомодем информацията между болида и бокса.
За автомобилите на Порше 911 GT3-RSR, които също ще стартират в двата LM-GTE класа на Льо Ман, Bosch Motorsport доставя командния блок за двигателя MS 4.0, паметта за данни на мотора, както и стартера и многобройни сензори. Голяма част от компонентите, базиращи се на серийното производство, са пригодени към високите изисквания на дългия състезателен пробег. Те са плод на тясното сътрудничество на конструкторите от моторния спорт и отделите за производство на прототипи в заводите на Бош. При всеки детайл отборите се възползват от know-how на водещия доставчик в автомобилната промишленост.
– Ние оборудваме многобройни отбори за 24-те часа на Льо Ман. На тяхно разположение са различни екипи от дизайнери и инженери – обяснява Бьотхер вътрешната структура на дивизията за автомобилен спорт. – Софтуерът и специфичните продуктови решения, разработени за даден производител, са на разположение изключително на неговия отбор – допълва той.
Bosch Motorsport е част от инжерната дейност на специализираното дъщерно дружество Bosch Engineering GmbH и се гордее със 111-годишна традиция в автомобилния спорт: Още през 1901 г. техниката на Бош е помагала на автомобилните състезатели да извоюват победата.