Люис Хамилтън (Макларън) спечели чудесна победа в Гран при на Сингапур, финиширайки пред Тимо Глок (Тойота) и Фернандо Алонсо (Рено). Англичанинът поведе от старта и не допусна никакви грешки, докато немският му колега изравни най-добрия резултат в кариерата си (второ място в надпревара). Миналогодишният победител Алонсо пък този път преодоля повече препятствия по пътя до подиума.
На старта Хамилтън потегли чисто и запази първата си позиция, докато зад него Нико Розберг стана втори (потегляйки от трета позиция). В борбата зад тях в първите завои редът се установи: Себастиан Фетел, Марк Уебър, Глок, Алонсо.
Още в 4-а обиколка пък отпадна Ромейн Грожан, отново заради проблеми със спирачките, каквито го мъчеха по време на квалификацията. Веднага след прибирането си в падока французинът призна, че въобще не е наясно какво се случва и че уикендът му в Сингапур е най-лошият в кариерата му.
В 5-ата обиколка Хамилтън получи инструкция по радиото да изключи KERS-а си заради възможен проблем. В петък срещу събота екипът смени цялото му шаси, тъй като подозираше, че един от кабелите на системата не работи добре и устройството отново се намеси в борбата. Три обиколки по-късно системата проработи отново.
Около 14-я тур едно от малките странични крила в задната част на Тойота-та на Глок се откачи и падна на състезателната линия. Елементът остана там, докато един от маршалите го прибра на бегом.
Първата серия от спирания в бокса започна в 17-а обиколка, като пръв влезе Фетел, последван от Розберг. Впоследствие Нико получи наказание преминаване през пита заради настъпване на бялата линия на излизане от него.
Междувременно Адриан Сутил (Форс Индия) се завъртя и идващият зад него Ник Хайдфелд (BMW Заубер) го удари. Това доведе до излизането на кола за сигурност, докато бъдат събрани големите отломки по пистата. Доста пилоти използваха момента, за да направят първите си боксове. Един от тях – Хайме Алгерсуари – за малко не предизвика пълен хаос, след като тръгна преди да е приключило зареждането с гориво. Испанецът бързо осъзна какво се случва и спря преди да изтръгне шланга от системата. Ударените му механици са добре.
Сейфти карът се прибра в 26-я тур. След това всички вече бяха направил питовете си и редът бе Хамилтън, Фетел, Глок, Алонсо, Барикело, Ковалайнен, Бътън, Уебър. Втората серия смени започна в 29-а обиколка и отново Фетел пръв от лидерите бе в пита. Десетина тура по-късно се случи и неговата драма. Първо се откачи дясното му огледало, след това го наказаха за превишена скорост в пита с преминаване от там, а накрая се потрошиха още части от колата му. Въпреки всичко германецът се пребори за 4-а позиция на финала, докато съотборникът му Марк Уебър катастрофира и не завърши. Двата автомобила на Торо Росо пък се прибраха едновременно в бокса, където и останаха.
След втората серия спирания и случилите се междувременно инциденти Хамилтън продължи да е начело, вече на почти 9 сек пред Глок. В крайна сметка той взе победата. Във временното генерално класиране продължава да води Бътън на 15 точки пред Барикело. Фетел е трети, на 25 точки. Уебър вече няма никакъв шанс – преди Сингапур съществуваше поне математически такъв. До финала на шампионата остават три старта и максимум 30 точки за печелене.