Тойота №7 с екипаж Майк Конуей, Камуи Кобаяши и Хосе Мария Лопес спечели 24 часа на Льо Ман за сезон 2021
Надпреварата бе отложена от обичайните си юнски дати за края на август, за да може да се проведе със зрители. Втори завършиха Себастиен Буеми, Казуки Накаджима и Брендън Хартли с втората Тойота (№8). Трети остана Алпин с Андре Неграо, Никола Лапиер и Матийо Ваксивиер.
Това е четвърти пореден успех за Тойота и първи в новата ера на хиперкар автомобилите.
HISTORIC🏁@TGR_WEC #LeMans24 #WEC pic.twitter.com/zgU8tIMNlc
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) August 22, 2021
Pure joy for the #7 @TGR_WEC crew who finally get their well deserved victory!
Congratulations to @Mikeconway26 @kamui_kobayashi and @pechito37 pic.twitter.com/7hcoGBoC9R— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) August 22, 2021
89-ото издание на легендарната надпревара за издръжливост започна на дъжд и с драма. Оливие Пла (Гликенхаус №708) бутна Тойота №8 със Себастиен Буеми зад волана и го завъртя. Пла получи наказание от 10 секунди, а освен това имаше повреди по предната част. Тойота №7 с Майк Конуей потегли от полпозишън и поведе пред новия шампион във Формула Е Ник де Врис (Аурус 01-Гибсън №26, LMP2). След връщането си в колоната Буеми зае третата позиция.
2 часа след началото №7 имаше около 40 секунди аванс пред вече втория в колоната – Буеми
Трети бе излязъл Никола Лапиер (Алпин А480-Гибсън №36), който бе на половин минута зад втората Тойота. За още час Алпин-ът загуби минута и 20 секунди спрямо водещия автомобил. Камуи Кобаяши и Брендън Хартли смениха Конуей и Буеми и продължиха надпреварата в същия ред. Алпин-ът пък отиде вече на обиколка назад.
В седмия час от състезанието кратък, но силен дъжд предизвика хаос и половинчасов период зад кола за сигурност. Валежът започна внезапно и рязката промяна в условията на пистата доведе до редица инциденти. Франко Колантино (G-Драйв Орека №26) удари София Фльорш (Орека №1), чиято кола след това бе блъсната от Том Клое (Индия Евразия Лижие №74). Два от трите автомобила на Юнайтед Аутоспортс, зад чиито волани бяха Пол ди Реста и Мануел Малдонадо, се сблъскаха. Колите на Фльорш и братовчеда на бившия пилот от Формула 1 Пастор Малдонадо отпаднаха.
През осмия час от 24 часа на Льо Ман за 2021 г. завъртане на Матийо Ваксивиер позволи на Гликенхаус №708 да излезе на трета позиция. Той изтърва контрола над Алпин №36 на спиране за първия шикан, избегна удар в бариерата, но заседна в чакълената зона за сигурност. Колата все пак излезе от там и продължи състезанието. Следващите пилоти в двата автомобила – Оливие Пла и Никола Лапиер – направиха страхотна битка помежду си. В двубоя надделя Лапиер, който върна Алпин-а на третата позиция.
В средата на 24-те часа Тойота №7 продължаваше да води пред Тойота №8 и Алпин №36 на трета позиция
Нощта премина без твърде големи драми. №7 с Кобаяши имаше излитане от трасето при спиране за завой. Той загуби около 30 секунди при инцидента. 5 часа преди финала авансът на тази Тойота с Хосе Мария Лопес пред №8 бе почти 3 минути. Алпин-ът на трето място бе вече на 5 обиколки. Около три часа преди карирания флаг обаче в Тойоти-те се появиха проблеми с горивото. Стинтовете им станаха значително по-къси, но двете коли продължиха да вървят начело.
Десетина минути преди края двете Тойоти бяха събрани в бокса, за да могат да финишират заедно. Трети остана Алпин №26. В LMP2 се разигра истинска драма. Автомобилът с №41 на WRT (Роберт Кубица, Луис Делетрас, Юфей Йе) спря в последната обиколка, докато водеше. Другата кола на екипа (Робин Фрийнс, Фердинанд Хабсбург, Чарлз Милеси) спечели в класа. В GTE Pro триумфира AF Корсе (Пиер Гиуди, Джеймс Каладо и Коме Ледогар). Ферари и Корвет си оспорваха успеха в LMP2 след като Порше-тата изостанаха. AF Корсе взе успеха и в GTE Am (Франсоа Перодо, Никлас Нилсен и Алесио Ровера).
Unbelievable! The LMP2 leader #41 @followWRT stopped on track in the last lap!#LeMans24 #WEC pic.twitter.com/TW7aBneNbb
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) August 22, 2021