Модерната 5,148-километрова писта Нюрбургринг е създадена през 1984 г. и има много малко общо с иконичната Нордшлайфе, простирала се цели 22 километра в планините Айфел. Днешното трасе е с още промени спрямо първоначалния си вариант, а за да се справят отборите с изискванията му, Пирели ще доставят гуми от типовете медиум и софт за предстоящата Гран при на Германия.
Нюрбургринг има множество различни по характер завои с доста смяна на посоката, на места стръмни, другаде даващи възможност на състезателите да преминават с висока скорост кривите. В определени точки се спира сериозно и това натоварва гумите.
При шестима немски пилоти на грида пък (седем с Нико Хюлкенберг) Германия е най-сериозно представената националност на стартовата решетка в момента, а това прави десетия кръг от световния шампионат на Формула 1 много популярен сред феновете. Никой от отборите обаче няма скорошни данни за пистата, тъй като Гран при на Германия се провежда на две трасета: Хокенхайм и Нюрбургринг се сменят през година.
В петъчните свободни тренировки пък отборите ще имат възможност да изпробват нова версия на меките гуми на Пирели (софт) – данните от тестовете ще се използват за бъдещото им развитие. От компанията смятат, че подобрената смес ще е с повишена издръжливост и по-ниско износване.
– Нюрбургринг е едно от най-техничните трасета в целия календар, гумите са сериозно натоварени и това прави стратегията особено важна – обясни моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри. – Медиум и софт имат ясни разлики, въпреки че са съседни смеси в гамата ни. Това се видя отчетливо във Валенсия, където бе използвана точно тази комбинация. Едно от най-големите предизвикателства ще е времето, тъй като ще е далеч по-хладно, отколкото бе в Испания. Това означава, че можем да очакваме от отборите стратегии с две спирания в бокса, освен ако, разбира се, не вали, защото в такъв случай всичко е възможно. Новите софт, които ще се тестват в петък, не са твърде променени спрямо настоящата спецификация, но са конструирани спрямо последните модификации при хард и медиум. Все още няма решение кога бихме могли да използваме тези гуми, но ще е особено интересно да получим обратна информация от екипите.
На Нюрбургринг се изисква сравнително високо ниво на аеропритискане, за да се намалят до минимум ефектите от нестабилността на предницата във високоскоростните завои. При добро управление и настройки на болидите износването на гумите не е прекалено високо. Пилотите могат да избират сред няколко варианта на състезателна траектория, което не е възможно на повечето други трасета. Там пък има и завой, кръстен на пилот, състезаващ се понастоящем във Формула 1! Кривата 9-10 носи името на седемкратния световен шампион Михаел Шумахер, а самият той отбеляза, че ще му е доста странно да кара точно там.