На летище Крумово в рамките на юбилейното авиошоу БИАФ 2011 се проведе състезание между пилота от Формула 2 Пламен Кралев и болида му Williams JPH1B със супермодерния изтребител MiG-29M OVT. Пилотът от F2 стартира страхотно въпреки студените гуми, които няма право да загрява, както в сериите си, поради изискване на самолетния контрол. Болидът от Формула 2 натрупа убедителна преднина пред машината, чиято сила се отприщи едва във въздуха. В рамките на 20-секундната надпревара Кралев спечели с достатъчна дистанция пред MiG, в рамките на 150-200 метра. Стартът даде актрисата Яна Маринова. Организаторите пуснаха MiG-29 да излита от основната писта, докато болидът от Формула 2 използваше съседната рульошка.
Пламен Кралев обяви официално сътрудничеството си с телекомуникационния оператор GLOBUL в рамките на състезанието. Компанията възнамерява да установи дългосрочно взаимно сътрудничество със състезателя и екипа му.
За Пламен Кралев
Пламен Кралев започва кариерата си на 34-годишна възраст, като никога преди това не е карал картинг или състезателен автомобил. Още същата година печели 2 състезания и влиза в историята като първия българин, печелил състезание на писта от Формула 1. През 2009 г. отново остава в историята като първия българин, участвал в легендарното състезание „24 часа на Льо Ман“, и през същата година става първият представител на страната, подписал договор за участие в поддържащите серии на Формула 1 – GP2.
От 2010 Кралев участва в престижния шампионат Формула 2. Официално Формула 2 съществува от създаването на Формула 1 и по параметри се доближава максимално до нея. Първите трима пилоти от Формула 2 в края на всеки сезон получават суперлиценз за участие във Формула 1.
За GLOBUL
GLOBUL e търговската марка, с която Космо България Мобайл ЕАД предлага мобилни телекомуникационни услуги в България. Компанията е 100% собственост на COSMOTE, мобилния оператор с най-широко присъствие в Югоизточна Европа. Към края на юни 2011 г. GLOBUL има над 4 милиона потребители, услугите на компанията са достъпни за 99,98% от населението на България и на 99,25% от територията на страната, а UMTS мрежата на компанията покрива 90,83% от населението на страната. В GLOBUL и GERMANOS в момента работят над 2,200 специалисти. Към края на юни 2011 г. абонатите на COSMOTE Group са 20,3 милиона в страните от Югоизточна Европа.
За Формула 2
Шампионатът Формула 2 бе възкресен от FIA през 2009, след като през 1985 г. старата серия бе заменена от Формула 3000 като основна подготвяща за Формула 1. Официално Формула 2 съществува още със създаването на Формула 1 преди 60 години.
Бившият вече президент на FIA Макс Мозли вдъхна нов живот на Формула 2 след 25 години, за да предостави алтернатива на GP2, но с много по-ниски разходи, за да се даде шанс на млади пилоти за развитие. Шампионатът е спонсориран от FIA и първите трима пилоти в края на сезона получават суперлиценз за Формула 1, което не предлага нито едно първенство, дори и GP2. Също така шампионът получава безплатен тест с Williams. Автомобилът е със скорост на болид от Световните серии на Renault и много близък до представяне до GP2, поради което шампионатът е много силен и конкурентен.
Техническа информация за болида
Шасито на автомобила е дело на Williams и покрива техническите правила на Формула 1 за 2005 г., а двигателят е 1,8-литров с турбо от Audi. Мощността през 2009 г. бе 406 к.с., от 2010 г. бе увеличена на 431 к.с. (487 к.с. с овърбууст, 500 к.с. от 2011). Новостите за 2011 са още по-висока степен на притискане с цели 30 % и подобряване на аеродинамичната ефективност на цялото шаси с 24 %. Аеродинамиката търпи голямо развитие всяка година и времената за обиколка се свалят с 3 сек на сезон.
Трансмисията е 6-степенна полуавтоматична с управление от волана. Масата на колата без пилота е 570 кг. За разлика от останалите престижни шампионати с едноместни болиди, тук няма отбори и всички пилоти са поставени в равни условия. Инженерите се сменят при всяко състезание и последната дума за настройките има пилотът. Формула 2 е единственият шампионат с едноместни болиди освен Формула 1, който организира FIA.
Динамиката на автомобила като максимална скорост и ускорение варира в зависимост от спецификата на пистата.