Няколко часа преди старта за Гран при на Европа в Баку от Пирели обявиха кой пилот с какви гуми разполага за състезанието. Сред лидерите в най-изгодна позиция изглежда Нико Розберг, който разполага с 2 новаи комплекта софт и 1 суперсофт. Така той може да изпълни стратегия както с един питстоп, така и с два стопа. В първия случай той ще замени износения тип суперсофт, с който е карал във втората част на квалификацията, и с който трябва да стартира, със софт и с него ще кара до финала.
Във втория той ще направи същото, но при по-сериозна деградация на гумите, в последната фаза от състезанието ще постави новия си комплект суперсофт и ще бъде много бърз с тях. Люис Хамилтън, както и пилотите на Ферари – Райконен и Фетел, не разполагат с нови комплекти суперсофт, а с 2 софт за пилота на Мерцедес и само по 1 софт за пилотите на Скудерията.
Оставащите гуми за всеки пилот вижте в графиката вдясно:
Също така беше обявено, че на Хамилтън се разрешава да замени предната си лява гума с друга вече използвана от същия тип суперсофт. Причината е появилото се голямо петно върху въпросната гума по време на втората част на квалификацията, когато пилотът на Мерцедес изпусна спирането за един от завоите и блокира предните колела. Счиата се, че излизането с тази гума на състезанието представлява риск и поставя под заплаха сигурността на пилота и другите около него.