На Спа през 2011 г. основната тема отново бяха гумите, но този път в центъра на вниманието не бе обикновения плач, на който станахме свидетели през тази година. Тогава част от пилотите, сред които и Себастиян Фетел, посетиха камиона на ФИА с молба, да им бъде разрешено да сменят гумите си преди началото на състезанието, защото износването им по време на квалификацията и образуването на балони щяло да бъде сериозен риск за сигурността.
В Ред Бул бяха сред най-настоятелните, защото караха с по-голям наклон на предните гуми спрямо разрешения (4,3 градуса при 4 разрешени). По този начин те загряваха по-добре гумите си, но пък те се износваха по-бързо. Марк Уебър влезе едва в третата обиколка в бокса, но заради не особено топлото време износването не бе толкова сериозно, а Ред Бул спечели безапелационна двойна победа. Още в следващото състезание на Монца обаче бяха зададени точно определени параметри от Пирели, които забраняваха прекаления наклон на гумите.
През тази година тимовете вече бяха предупредени. След случилото се на Силвърстоун, от Пирели отново зададоха ясни стойности за наклона и налягането на гумите. Сега обаче тези стойности не са просто препоръчани, те са със силата на закон. Прескачане на границата както преди две години вече е немислимо. Това обаче изглежда не е достатъчно на Пирели и италианците отиват още по-далеч.
В сравнение с ограниченията на Нюрбургринг и Хунгароринг, сега на Спа тези изисквания са още по-сериозни. Така ъгълът на наклон е ограничен вече на 3,5 градуса (вместо на 4 градуса), а на задната ос на 2,5 градуса. Минималното налягане пък от 16 psi (1,1 бара) се повишава на 18 psi (1,25 бара).
Сега пилотите не се притесняват за сигурността си и се доверяват на работата на Пирели.
„Не смятам, че ситуацията от Силвърстоун може да се повтори“, обяснява Нико Хюлкенберг. „Не съм чул нищо от инженерите, което да ме притесни. Пирели отново са задали лимитите, към които трябва да се придържаме и аз не се притеснявам.“