Пирели ще променят гумите си още за Гран при на Канада с цел да намалят износването им. Компанията бе подложена на критики в последните дни, след като представянето на отбори и пилоти бе повлияно от сериозната деградация по време на надпреварата на пистата Каталуния през миналия уикенд.
Първоначално Пирели възнамеряваха да направят промени за старта на Силвърстоун във Великобритания, след като моторспорт директорът Пол Хембри призна, че четири питстопа в рамките на едно състезание са твърде много. Сега ще се работи по съчетаване на отделни характеристики от 2011 и 2012 г. Ще бъдат проведени допълнителни срещи в централата на компанията в Милано, за да се вземе решение нужно ли е още по-сериозно преработване.
– Никога не сме имали намерение да се стига до 4 бокса на надпревара, така че ще направим промени в гумите – заяви Хембри, цитиран от autosport.com. – Ще съчетаем част от конструкцията на настоящите гуми с елементи от тези от 2011 и 2012 г., които допринесоха за добро представяне в съответните сезони. Желанието ни е да се върнем към два или три пита на старт.
Той отбеляза също така, че вероятно при създаването на сегашните гуми не е взет предвид напредъкът в технологично отношение, направен от водещите екипи през зимата и това ги е поставило под твърде голямо натоварване.
– Не можем да тестваме с настоящите автомобили – всичко, до което имаме достъп, е Рено от 2010 г., което е с 4 до 5 секунди по-бавно от последните болиди във Формула 1 – обясни още Хембри. – Затова се е получила комбинация от фактори. Не искахме да правим твърде много драматични промени и от това да пострадат отборите, предприели определена посока в дизайна си, за да се справят с управлението на гумите. Все пак трябваше да направим нещо, за да подобрим ситуацията.
На въпрос дали натиск от страна на Бърни Екълстоун е довел до това решение на Пирели, Хембри заяви:
– Той сподели коментарите на мнозинството, че сме направили една стъпка повече и трябва малко да се върнем. Не бих казал, че беше натиск от негова страна, по-скоро бе от страна на феновете от спортна гледна точка.
Екълстоун имаше 45-минутна среща със собственика на Ред Бул Дитрих Матешиц след финала на Каталуния. Австриецът бе особено критичен към гумите. Малко по-късно и Бърни вметна, че „не това имахме предвид, когато помолихме Пирели да направят нещо, което да изкарва половин състезание“.