През идващият уикенд за десети път ще се проведе състезанието за Голямата награда на Бахрейн. През последните години това състезание е сериозно предизвикателство за производителят на гуми Пирели. Пистата в пустинята разполага с доста тесни завои, които изискват сериозно притискане. За да бъде то на разположение на пилотите, италианските производители ще предоставят двете средни смеси, медиум и мека. Използването на гуми за мокро и интермедия е малко вероятно за трети пореден уикенд.
„Бахрейн е писта, на която тествахме съвсем скоро. Затова разполагаме с добро количество данни, което със сигурност е предимство“, обясни спортният директор на Пирели, Пол Хембри. Въпреки това британецът смята, че екипите ще имат ново предизвикателство. Защото състезанието за първи път в своята история ще бъде проведено на изкуствена светлина. А това ще има сериозно влияние върху гумите.
„При старта на състезанието температурите ще са доста високи“, продължава Хембри. „След това обаче когато слънцето залезе температурите падат рязко. Амплитудата може да стигне до 15 градуса. При подобен диапазон ще е много трудно да се извлече максимума от гумите. Освен това ще има и сериозно влияние върху тактиката за състезанието, което вероятно ще е още по-интересно.“
Заради четирите дълги прави, на които скоростта надминава 300 км/ч отборите не карат с пакети за пълно притискане. Това може да повлияе на стабилността в завоите или при спиране. Всяко блокиране на гумите или подхлъзване може да доведе до сериозно износване на гумите. Пясъкът, който редовно бива довят на пистата от вятъра също има сериозно влияние по отношение на грипа.
През миналата година Себастиян Фетел успя да спечели със стратегия с три спирания в бокса. Германецът стартира от втора позиция с медиум гуми и след това направи следващите серии от обиколки с твърдите гуми. Някои пилоти все пак успяха да завършат с две спирания в бокса.
След състезанието във вторник и сряда следващата седмица (8-и и 9-и април ще се проведат първите два разрешени теста на гуми с част от отборите. В първия ден изпитания ще направи екипът на Катерам, докато за Мерцедес и Уилямс е предвиден втория ден.