Състезанието в Малайзия идва само седем дни след откриването на сезона в Австралия. За надпреварата на пистата Сепанг от Пирели са решили да предоставят на отборите гуми от смесите медиум и харт. Този избор трябва да е оптимален за високите температури и абразивния асфалт.
Поройните дъждове са често част от надпреварата край столицата Куала Лумпур, но фирмата производител смята, че благодарение на гумите за мокро и полумокро екипите няма да имат проблеми.
„Пистата Сепанг може действително да бъде описана като екстремна, както заради времето, така и заради асфалта“, обяснява Пол Хембри, спортният директор на Пирели. „За гумите това е един от най-напрегнатите уикенди в годината. За първи път ще можем да видим нашите твърди гуми през този сезон в състезателни условия. Маркирали сме ги в оранжево, за да се различават лесно от гумите медиум.“
Пистата Сепанг разполага с един от най-абразивните покрития и това е основанието от Пирели да заложат на двете най-твърди смеси. Твърдите работят най-добре при високи температури, докато гумите медиум са в кондиция при по-ниски стойности. Така се смята, че тези смеси предоставят най-добрата комбинация за всякакви условия. Издръжливостта на гумите хард наподобява тази на гумите медиум от миналата година. Те са обаче с около 0,4-0,5 секунди по-бързи от аналога си от миналата година.
„Карал съм два пъти в Гран при на Малайзия“, заявява и посланикът на фирмата Жан Алези. „Това стана при откриването през 1999 г. и в моя последен сезон година по-късно. Пистата представлява изключително изпитание, както за техниката, така и за пилотите. Това е физически една от най-натоварващите трасета.“
„Смесите за тази година дават по-добро представяне и имат леко повишено износване“, продължава Хембри. „През миналата година времето в състезанието бе променливо и видяхме напрегнат финал в борба между Фернандо Алонсо и Серхио Перес, в който бе подхода към гумите. В края все пак победителя използва стратегия с три спирания. И през тази година очакваме подобна стратегия. Вероятно обаче тя ще бъде предопределена от времето. Дори да не вали, влажността е около 80%, а температурите надхвърлят 30 градуса.“
В Малайзия благодарение на бързите завои върху гумите влияят сериозни странични натоварвания, подобни на тези в Барселона, където екипите караха в предсезонните тестове. Повърхността на гумите се загрява до 130 градуса и това води до сериозното им износване. Пистата обаче предлага добро сцепление, но грипът се променя драстично заради честите дъждове, които правят трасето отново „зелено“.