Пирели се появи отново във Формула едно в началото на тази година след близо 20 години отсъствие. Италианският производител на гуми замени Бриджстоун като единствен доставчик на гуми и скоро разбра, че това не е лесна задача. Все пак първия сезон в Гран при след дългото отсътвие по-скоро може да бъде окачествен като успешен. След неговия край италианците направиха равносметка за изминалата година. В течение на този сезон са изразходвани общо 24 хил. гуми, като от тях 21 100 са били за сликове, а останалите 2900 са за мокро време. Общо предоставените от Пирели гуми са били 35 000, като 6000 са били за тестове. След края на живота на една гума, която за сликовете се оценява на 120 км., тя не отива в контейнера за отпадъци, а се рециклира. Освен това е пресметнато, че изразходваната по пистите гума е 10200 кг.
Предизвикателството за Пирели бе да изработят гуми със сравнително кратък живот. Това се налагаше заради желанието да се засили интригата в състезанията и те да станат по-непредсказуеми. Това до някъде бе постигнато, защото заради износването на гумите станахме свидетели на доста интересни надпревари и изпреварвания, но като цяло доминацията на Ред Бул и Фетел уби интригата далече преди края на сезона. Все пак след състезанието в Абу Даби бе изчислено, че са направени 1120 изпреварвания. При сухите състезания, това с най-много подобни маневри бе Турция с 126 задминавания, а от мокрите – Канада със 125.
Тези стойности са рекордни в историята на Формула 1, но не трябва да се забравя, че за тях допринесоха доста също така системите KERS и DRS. Рекорден бе и броя на спиранията в бокса. През 2011 г. пилотите минаха общо 1111 пъти през питлейна, като от тях 22 преминавания са наказателни, а четири са били за наказание с престой. Средно на състезание са направени по 58,4 спирания, а всеки пилот средно е направил по 2,25 влизания в състезание.
Най-голямо предизвикателство за гумите са били пистите в Барселона и Сузука. Множеството бързи завои там буквално изяждаха гумите, въпреки че най-голямото натоварване за тях си остава завой номер осем в Истанбул. Монца и Монреал пък бяха в другата крайност и се оказаха най-лесните от гледна точка на гумите. Най-бързият пилот с гумите на Пирели пък бе Серхио Перес, който със своя Заубер постигна максимална скорост от 349,2 км/ч на квалификацията на Монца.