Отборите от Формула 1 имаха на разположение всички гуми от гамата на Пирели по време на тестовете на Муджело, приключили снощи. Най-използвана смес бяха хард и медиум, като през първия ден имаше коли с интермедии (заради дъжда), а през последния бяха направени няколко излизания със суперсофт.
Именно поведението на гумите бе една от точките в програмите на екипите, тъй като те са може би най-обсъжданият компонент, играещ роля в развитието на състезанията. Муджело предложи реална възможност смесите да бъдат изпитани, тъй като повърхността е доста абразивна, има преминаващи се с различни скорости завои и няколко бързи смени на посоката. Рекордът на пистата там датира от 2004 г. и е 1:18.704 мин, но не бе достигнат на изминалите тренировки, на които всъщност малко отбори търсеха бързина, а се трудеха повече върху автомобилите си и реакциите им.
– Тимовете по традиция имат много нови неща точно преди началото на европейските надпревари и имаха възможност да ги изпитат преди старта другата седмица. Битката е по-близка от всякога и разбирането поведението на гумите, как взаимодействат с последните развития на болидите ще е ключово за печеленето на преднина. В крайна сметка бяха събрани много ценни данни, които ще са особено полезни в бъдещите решения за стратегиите – коментира моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри.
Според статистиката на доставчика на гуми отборите са направили 2544 обиколки в рамките на трите дни тестове – 405 във вторник, 1005 в сряда и 1134 в четвъртък. Средната температура на въздуха варираше от 13 до 24 градуса, а тази на асфалта – от 15 до 37. На пистата бяха докарани 366 комплекта гуми, от които екипите използваха 207, съответно: 3 суперсофт, 20 софт, 69 медиум, 92 хард, 15 интермедии, 8 за мокро трасе.
Най-дългите серии от обиколки са 16 тура с хард, 14 с медиум, 13 със софт и 6 със суперсофт.
Допълнителни подробности и анализ за поведението на гумите и оптималните им работни прозорци ще може да намерите в новия брой на списание ClubS1 (149).