Пистата за Формула 1 до Шанхай, където през този уикенд ще се проведе третата надпревара от световния шампионат, поставя на изпитание качествата и на болидите, и на гумите. След две вълнуващи надпревари Пирели очакват с нетърпение и третия старт от тазгодишните серии.
Температурите в Китай ще са значително по-ниски, отколкото бяха в Малайзия. Влажността също не достига стойностите от Сепанг. Повърхността на пистата до Шанхай е и по-гладка, но възможността за променливо време е налице. Така на теория износването на гумите в предстоящата надпревара би трябвало да е по-ниско в сравнение с предходния старт. Изходът обаче може да бъде повлиян от дъжд в определен момент, което прави ситуацията непредсказуема.
Пирели предоставят на отборите и за третото състезание от шампионата гуми от смесите хард и софт. Техните качества – и разликата в представянето им – вече са добре познати на тимовете, макар поведението на смесите да зависи в много голяма степен от конкретните характеристики на трасетата.
– Досега съм изключително доволен от начина, по който гумите помогнаха на шоуто. Впечатлен съм и от това колко бързо учат пилотите и отборите. Убеден съм, че ще намерят начин да удължат живота на смесите. Досега предвижданията ни за два питстопа в Австралия и три в Малайзия бяха прецизни, но сега ще трябва да изчакаме резултатите и данните от петъчните тренировки, за да имаме ясна идея какво да очакваме в Китай – коментира моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри. – В Шанхай тимовете ще получат по един комплект от стандартния в момента хард, както бе и в Австралия.
Предните гуми ще са подложени на по-голямо натоварване от задните в Китай заради сериозното спиране на определени места от трасето. През 2010 г. спиранията в бокса там са били общо 67 (средно 2,79 на състезател).