Пирели очакват повече от една секунда разлика между гумите медиум и хард, които ще използват отборите от Формула 1 по време на уикенда в Белгия.
Разликата с последното трасе, където имаше старт преди лятната ваканция – Хунгароринг – е огромна, тъй като Спа-Франкоршамп пък е сред най-бързите конфигурации в календара. Именно заради това са избрани най-твърдите смеси в гамата на доставчика, които трябва да се справят с натоварванията в завои като легендарния Червената вода.
Друга ключова характеристика на Спа е променливото време. То може да доведе до използване на интермедии и гумите за мокра писта, които задължително присъстват в избора на Пирели.
– Спа е не само легендарно трасе, но и едно от най-големите предизвикателства за гумите през цялата година. Вертикалните и странични натоварвания са много високи. Често гумите са подложени на действащи в различни посоки сили, а това усложнява работата им. Затова трябва да се внимава с тези гуми, особено в рамките на една толкова дълга обиколка. Вариантите на възможни стратегии са много, като всяка от тях трябва да е адаптивна заради времето. Условията се променят невероятно бързо и в подобни случаи начинът на използване на интермедии и гуми за мокро трасе често е ключът за успеха. Това сме го виждали нееднократно в миналото. Съществуват множество възможности за изпреварвания, а издръжливостта на избраните от нас смеси би трябвало да ги подпомогнат максимално – коментира моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри.
Конфигурацията на Спа е променяна няколко пъти през годините. Настоящият вариант датира от 1979 г. Средната скорост в тур е 230 км/ч. Болидите се движат в около 80% от дистанцията на пълна газ, на моменти за периоди от повече от 20 секунди.
От Пирели отбелязват също така, че при толкова високи скорости агресивен ъгъл на сходимост може да доведе до така наречения блистъринг на гумите. Отборите обаче имат задължителни предписания от ФИА в това отношение и не се очаква да има грижи.
Миналогодишният победител Дженсън Бътън (Макларън) и финиширалият втори на Спа Себастиан Фетел (Ред Бул) използваха стратегия с един питстоп. Кими Райконен (Лотус), който бе трети в състезанието, спира два пъти в бокса.