Хард и софт ще са типовете гуми, които Пирели ще предоставят на отборите за Гран при на Испания. Комбинацията се появява за първи път този сезон, а пистата Каталуния е сред най-добре познатите за отборите от F1, тъй като там се провеждат предсезонните тестове.
Конфигурацията на трасето е с 16 завоя (повечето десни), като в рамките на една обиколка най-натоварена е предна лява гума. Задните също трябва да се пазят.
Асфалтът на трасето до Барселона е доста абразивен. В комбинация с високите средни температури на въздуха, очаквани през уикенда, това ще допринесе сериозно за износването на гумите.
– Испанската Гран при ще е много различна спрямо предсезонните тестове, когато бе студено и съответно трудно да се загреят гумите! – коментира моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри. – Сега очакваме топло време и то ще е още едно предизвикателство към гумите. Смесите хард и софт ще помогнат на отборите да покажат скоростта си. Има сериозни разлики между двете смеси, които ще са на разположение и това би трябвало да доведе до разнообразие в стратегиите и съответно да повлияе на крайния изход от надпреварата. Отборите разшириха познанията си относно гумите, а и тестваха нови компоненти на Муджело, така че очакваме поредната сериозна битка – и може би пети пилот да стане победител в Испания – допълни той.
Тимовете ще търсят компромис между аеродинамично и механично прилепяне. Повечето предпочитат по-твърди настройки отпред, за да подпомогнат влизането в завоите. Задното окачване се омекотява. Малко под 60% от обиколката се карат на пълна газ, а най-дълго време се изкарва така на правата (16 секунди).
9 от последните 10 старта на Каталуния са спечелени от полпозишън – изключението е през 2011 г., когато на първа позиция на грида бе Марк Уебър, а съотборникът му в Ред Бул Себастиан Фетел взе победата.