Гумите са може би най-обсъжданата тема от началото на сезон 2013 г. във Формула 1 и ще продължат да бъдат дискутирани и през предстоящия уикенд за Гран при на Монако. За най-бавната като средна скорост в календара надпревара Пирели ще доставят най-меките смеси от гамата си – софт (с означения в жълто) и суперсофт (в червено).
В Монако е особено трудно да се изпреварва и затова бързото загряване на гумите и високото механично сцепление са особено важни за това състезание. Износването е едно от най-ниските през състезателната година, като Пирели очакват две спирания в бокса от повечето отбори. Трасето пък еволюира неимоверно много от първите тренировки, които за разлика от другите уикенд, се провеждат в четвъртък до старта в неделя.
– В Монако очакваме средно две спирания в пита на кола, тъй като трасето е пълен контраст на това в Барселона – гумите са с много ниско износване. Това обаче не прави избора на стратегия по-лесен. В миналото сме виждали пилоти да опитват съвсем различни варианти и в крайна сметка финиширащи много близо един до друг – коментира моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри.
Характеристиките на конфигурацията на трасето в Монте Карло и опитът досега говорят за много висока вероятност от поява на кола за сигурност в състезанието – около 80%. Това определено ще има ефект върху избора на стратегии. През миналия сезон финиширалите в топ 10 пилоти направиха по 1 бокс – около 30-ата от общо 78 обиколки. Най-често използваният вариант бе старт със суперсофт и втори стинт със софт.