Пирели обновиха гамата си при завръщането в световния рали шампионат (WRC), като гумите на компанията – четири напълно нови типа – ще се използват и в други първенства по света. Серията бе представена по време на международното изложение на Аутоспорт в Бирмингам от рейсинг мениджъра на бранда Марио Изола.
– Основната характеристика на новите ни гуми е фактът, че са едновременно приложими в множество условия и същевременно разработени със специфичен фокус (максимално силно състезателно представяне – б.р.). Създадохме RK за асфалт и Scorpion за чакъл, като те пасват за широка гама ралита, както в световният, така и в европейския рали шампионати. Разработихме освен това специфични гуми за някои по-специални събития като Монте Карло и Швеция например. В съответствие със спортните правила ще имаме само един тип за асфалт и чакъл. Това ще направи гумите още по-близки до серийните ни модели – коментира Изола.
Най-често ще се използва RK (235/408R18) – тя е за автомобилите от клас R5 нагоре. С тази гума може да се кара както на суха настилка, така и на мокра. Двата надлъжни канала са разположени от вътрешната страна, за да се осигури по-ефективно изхвърляне на водата и да не се стига до аквапланинг.
Гумата освен това позволява по-добро завиване, като може да се разчита в по-голяма степен на външната й част, генерираща по-високо сцепление благодарение на увеличената площ в контакт с трасето. За WRC ще са налични две смеси – хард (за сухо) и софт (за мокро или условия с ниско сцепление).
Трета смес – суперсофт – е хомологирана за рали Монте Карло, където времето често е много студено. За там е и моделът Sottozero (235/40R18). Той е в два варианта: с шипове (за сняг и лед) и без шипове (като нормална гума).
За надпреварите на чакъл Пирели са създали Scorpion XR (205/65-15). С нея се увеличават издръжливостта и устойчивостта на пуквания. Смесите също са две: хард за най-трудните и абразивни условия (като тези в Португалия, Мексико и Италия например) и софт за по-меки трасета (като Финландия). По-меката версия може да се използва още в студено време при наличие на кал (като в Уелс).
Sottozero Ice (205/65-15) е последният модел в гамата. Това е гума с шипове, създадена ексклузивно за рали Швеция – специално за снежните отсечки и настилка, покрита с лед.
380 шипа са разположени по повърхността й така, че да дадат на автомобилите сцепление дори в най-лошите скандинавски условия. Специална технология предотвратява загубата им по етапите.