Утре в Барселона започват последните тестове преди началото на сезона във Формула 1 на 17 март в Австралия. Благодарение на това, че през миналата седмица изпитанията се проведоха отново край столицата на испанската провинция Каталуния, отборите ще могат да сравнят представянето на различни елементи, за които вече има заместители, както и да натрупат още знания и разбиране за новото поколение гуми на Пирели, което изглежда отново ще играе решаваща роля в борбата за титлите.
„Тестовете през миналата седмица в Барселона бяха сериозно повлияни от атмосферните условия“, призна спортният директор на Пирели, Пол Хембри. „Така гумите не успяха да достигнат работните си температури и се износваха много бързо. Надяваме се сега да са по-близки до тези, които имаме по време на голяма част от състезанията, за да може да се съберат достатъчно точни данни. Фактът, че отново в Барселона, дава чудесна възможност да се направи сравнение, което да е чудесна база, на която да може да се гради в бъдеще.
Смесите и конфигурацията на гумите е много различна от миналата година. Така че работата в следващите четири дни ще е много важна. От разбраното до сега пилотите и отборите имат много смътна представа за това, какво ги очаква в първото състезание. Защото до сега условията просто не го позволиха.“
Според Хембри оплакванията на пилотите от бързо износващите се гуми ще изчезнат по време на сезона, защото както и през миналата година с течение на времето износването ще намалее значително.
„В изминалите две години нивото на износване намаляваше значително в течение на сезона. В сравнение с предсезонните тестове дори наполовина. Знаем, че сега гумите ще се износват по-бързо от миналата година, защото са по-меки. Смятаме, че твърдата смес в състезателни условия в Барселона ще става по-бавна с 0,15 до 0,18 сек на обиколка.
В Барселона за всяка кола за четирите дни ще има 35 комплекта гуми, като ще бъдат предоставени от всички смеси. При нужда ще бъдат използвани разбира се и гумите за мокро. Общо за година по време на тестове тимовете могат да използват 100 комплекта гуми. Всички гуми, които не са използвани в последните тестове ще могат да бъдат използвани сега.
Барселона предоставя възможност да се изпробва почти всеки аспект на колата, като доста представително е и сравнението, как колата интегрира гумите. Почти 60% от обиколката се кара на пълна газ. При излизането на старт финалната права пък пилотите карат 16 секунди с максимална скорост. Настройките на колата са за средно аеродинамично притискане, като гумите и спирачките се натоварват най-сериозно. Според последните симулации се смята, че за състезанието в Испания ще са необходими две или три спирания, въпреки доста абразивния асфалт.