Гумите са основна тема на разговорите в и около Формула 1 и в началото на сезон 2013 г. Моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри обаче повтори още веднъж по време на последния състезателен уикенд в Бахрейн, че няма да се поддаде на натиска за смяна на типовете. Той обясни, че тези желания идват основно от Ред Бул, докато голямата част от екипите нямат изобщо подобни щения.
Оплакванията от гумите не са нещо ново и повечето от тях са чувани и по-рано. Издръжливостта не пасва на отделни екипи, които ги износват твърде бързо. Твърди се, че прекалено много зависи от гумите в рамките на надпреварите. Хембри смята, че ситуацията е малко странна, но не и кой знае колко по-различна от предишни години.
– Често сядаме и говорим за какво всъщност става дума. Трети сезон сме в F1 и положението не е по-различно от предишните години. Има предизвикателство – някои го харесват, други не. Но то е едно и също за всички. В крайна сметка по-голямата част от отборите дойдоха при нас и заявиха: „Каквото и да правите, не променяйте нищо“. Като производител може да поискаме и да променим нещо, но на практика те ни казаха да не пипаме гумите, дори да получаваме негативни отзиви в медиите. Затова е малко странно – обясни Хембри в интервю за Ройтерс.
След състезанието в Бахрейн, което бе спечелено от Себастиан Фетел, началникът на Ред Бул Кристиан Хорнер отново каза, че гумите все още са „на ръба“.
– Ред Бул са най-гласовити и имат своите причини. Останалите ще натискат в обратна посока, виждайки накъде желаят да вървят Ред Бул – заяви Хембри. – Стараем се да вършим еднакво работата си за всички екипи и за спорта. Не искаме да фаворизираме никого. Инженерите и пилотите може би предпочитат да знаят, че ако спечелиш полпозишъна, почти сигурно ще вземеш и победата… Но от гледна точка на спортния спектакъл ние сме наясно, че феновете искат да има несигурност. Първите ни два сезона бяха много подобни. Минават 7-8 надпревари и нещата се успокояват. Убеден съм, че тази година ще е същото.
В Пирели са спокойни, тъй като Хембри вече няколко пъти разясни, че настоящите гуми са резултат от желанията и на отборите, и на управляващия търговските права на Формула 1 Бърни Екълстоун. 82-годишният англичанин определено подкрепя подхода на италианската компания:
– Ако гумите изкарваха от януари до декември, щеше да има друг, за което да се говори. Хубавото сега е, че момчетата пак трябва (както преди) да внимават за спирачките, скоростните кутии и други подобни неща.
Хембри обясни по-рано този сезон, че Пирели ще прегледат данните от първите четири старта и тогава ще решават как да действат по-нататък.
Досегашните мерки включваха смяната на меките гуми за Бахрейн с медиум, но решението за това бе взето след Гран при на Малайзия, а не след Китай, където софт не изкарваха повече от 7 тура в серия.
– (Преди сезона) ни помолиха да повторим Канада от 2010 г. и ние сторихме това, за което ни бяха помолили. Ако не желаят подобно нещо, да ни кажат и ще сменим подхода. Но пък тогава може да се окаже, че няма за какво да сме в спорт, в който не получаваме отразяване. Това е една от причините, поради които предишните доставчици си тръгнаха – защото бяха анонимни. Можем да направим гуми, изкарващи по цяло състезание и да заявим, че не се интересуваме от нищо друго. Цената на това да участваме обаче е висока и трябва да я оправдаем. Затова ни е необходим профил. В противен случай честно казано, няма да сме тук – допълни Хембри.