Пирели ще предостави на отборите от Формула 1 най-меките смеси от гамата си и за предстоящата Гран при на Азербайджан
C3, C4 и C5 ще са съответно хард, медиум и софт. Този избор е с една стъпка към по-меки типове в сравнение с 2019 г., когато надпреварата се проведе за последно. От Пирели целят разширяване на стратегическите варианти, тъй като в предишното издание на старта в Баку хард изобщо не е използван в състезанието.
Pretty quick, huh?! 🚀😀#AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 pic.twitter.com/ITmhFri1mg
— Formula 1 (@F1) May 31, 2021
Асфалтът по улиците в Баку е сред по-малко агресивните настилки към гумите. Пилотите описват трасето като притежаващо сложността на пистата в Монако със скоростта на Монца. В течение на уикенда по нея ще се натрупва гума. Шансът за кола за сигурност е висок. Заради дългата права отборите предпочитат ниски нива на аеросцепление. Това поставя акцента върху механичното сцепление на гумите.
Стратегия с едно спиране в бокса е използвана от класиралите се на първите четири позиции в Гран при на Азербайджан през 2019 г. Тогава надпреварата печели Валтери Ботас, с когото на подиума са съотборникът му в Мерцедес Люис Хамилтън и Себастиан Фетел (Ферари). Четвърти завършва Макс Верстапен (Ред Бул). Първият пилот с различна стратегия е класиралият се пети Шарл Льоклер (Ферари).
Вятърът е често явление в Баку и влияе на аеродинамиката, тъй като скоростта и силата му могат да се променят рязко
Настоящата прогноза е за сухо, на моменти облачно време, но без валежи и през трите дни на уикенда. Според метеоролозите вятърът ще е по-сериозен в събота и неделя. Очакват се минимални температури от около 16-17 градуса и максимални от 25-26 градуса.
A race to the Finn-ish! 🏁 #AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 pic.twitter.com/ADi1vKYFX0
— Formula 1 (@F1) May 31, 2021
„От една уникална писта към друга: Баку е много различен тест в сравнение с Монако, но е необходима подобна прецизност, за да се опазят състезателите от проблеми“, заяви спортният директор на Пирели Марио Изола. „За първи път ще предоставим на екипите най-меките гуми за Гран при на Азербайджан. Надяваме се и трите типа да имат важна роля и да доведат до използването на различни стратегии в състезанието.“